Alla inlägg den 8 april 2009

Av Kisse - 8 april 2009 21:44

Lite annorlunda onsdag, stressigt och inte riktigt som jag tänkt mig, började med på tok för lite sömn, jag kom i säng sent och en tjurig unge som inte ville sova inatt resulterade att vi klev upp för sent och sedan rullade dagen på i 300 ungefär...


Skyndade mig att hämta Filip efter jobbet (slutade tidigare) och till bvc för 1 ½ år koll, första gången vi träffat barnläkaren utan att få skäll för Filips vikt. Blir ju förvånad för vidare mycket hade han inte ökat i vikt däremot dragit i väg 5 cm på längden. Dagens vikt 10,95 kg och 82,7 cm lång. Har nu fixat så vi fått miniderm åt Filips torra hud på stor pumpflaska, vilket kommer underlätta smörjningen avsevärt. Sprutan gick super bra, inte en min förrän det där hemska onda plåstret kom på plats, Filip har nämligen bestämt sig för att plåser är "aj aj" inte något som gör "aj aj" bra ;)


Hem och skyndade mig att mätta snabeldraken och torka av golven, lerig gård ger leriga golv :( Efter middagen kom mormor och morfar för avlösningen blev nämligen super sent bestämt att jag och S (arbetskamrat) skulle gå på föreläsning idag. Otroligt stark föreläsning om hur det är att växa upp som så kallat maskrosbarn, gå gärna ut på deras hemsida och läs om deras arbete.


Måste visa vilket fin post vi fick idag, Filip har skickat en glad påsk hälsning till sin mamma och pappa, det värmer  ihjärtat. Väldigt roligt att förskolan engagerat sig så mycket att dom skickat dom som små påskkorten med vanliga posten, den tanken har aldrig en slagit mig, vi delar ut allt pyssel direkt på hyllan.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards