Alla inlägg den 19 april 2009

Av Kisse - 19 april 2009 20:17

Filip börjar bli hungrig, tar det verkligen som ett friskhets tecken. Magen är idag precis som igår, lös när han bajsar men bajsar inte oftare än normalt så numera har vi bestämt att det är efterdyningar. På förmiddagen blev han tok arg... ville ha välling och jag ville byta blöjan först eftersom han skulle sova i vagnen sedan... dessutom hade han fortfarande pyjamasen på sig men han blev så arg så arg att det slutade med att det låg en skrikande Filip på skötbordet och sparkade vilt omkring sig tills han fick sin välling flaska...


Trött var han åxå.. somnade nästan fast han låg som en ostkrok utanför skötbädden :)



Bara att stoppa ner honom i vagnen i pyjamsen (blöjan bytte jag trots rama skrik, tjurig unge men tjurigare mamma) och han sov innan jag bäddat ner honom klart.


Vid tre kom hela familjen (utom Victor som är hos sin mamma), mamma hade gjort smörgås tårta *gott som attan tack mamma* jag var lite rädd för att jag inte skulle få i mig men ack så mycket jag ätit!!!



När alla åkt och vi stoppat i oss lite mer tårta, ingen som orkade göra riktig middag idag så tog vi bilen och tom åkte lite, postade ett paket och kollade efter nån björn :) Filip har blivit jätte duktig på att ta på sig stövlarna  själv och lyckas för det mesta idag blev det dock lite bak och fram ;)



Blir ingen förskola för Filips del imorgon. Eftersom han inte äter riktigt bra ännu och magen är känslig så får han vara hemma med pappa. Själv ska det jobba några timmar och sedan blir det hem och kalasa. Övertalat Petter till att baka tårta tillsammans med Filip imorgon ;)


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards