Direktlänk till inlägg 25 maj 2007

läkarbesöket

Av Kisse - 25 maj 2007 15:55

När jag kom på hälsocentralen fick jag först vänta tio minuter innan det blev min tur, kom in till läkaren och hann bara säga att jag är gravid så sa han att då ska jag inte vara där utan hos barnmorskan...*suck* talade redan i telefon om att jag är gravid... fick gå ut och sätta mig i väntrummet så skulle dom fixa en tid på rätt ställe åt mig, fick vänta i en halv timme innan det var klart och vi kunde åka vidare (fem mil till nästa ställe). Först in på jobbet och hämtade min jacka och vindbyxorna, behöver dom om jag orkar med Mulle imorgon. Sedan vidare till Hudiksvalls sjukhus på gynmottagningen, lämna urinprov och en ny gyn kontroll denna gång gjordes ett vaginalt ultraljud och bebisen mår bara bra det är mina tarmar som spökar, ingen urinvägsinfektion heller så bara att åka hem och fortsätta ha ont i magen. Vi stannade och åt lunch efter vägen eftersom jag sedan skulle till tandläkaren klockan två, hann precis dit i tid.


Tanden är utdragen jag är rejält svullen och hålet efter tanden är gigantiskt, blöder som en gris just nu så hoppas det lugna ner sig snart, vore gott med något att dricka och så småningom lite mat :)


Bara vi får tag i släpvagnen så bär det av till sundsvall, visade sig att den är utlånad just nu...vi är tre familjer som äger den tillsammans och ibland lånas den ut till andra och då står man där med lång näsa... massa saker som ska inhandlas idag, tunga saker vilket oroar mig lite men Petter är stark så går nog bra ändå. Ska in på ikea och köpa byrån och det blir den ekfärgade har vi kommit fram till. Sen är det dörrar och en massa annat dyrt och tråkigt som står på handla listan :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards