Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Köpt bebis säng och barnvakt

Av Kisse - 17 juni 2007 18:25

Varit på Birsta, först en sväng på ikea, köpte bebis sängen fast jag tycker igentligen den är lite låg men alla sängar verkar vara det, jag vill ha vyssan lull tassar på den så då blir den ju lite högre åxå. Köpte madrass och bäddmadrass på en gång.


Sen åkte vi på byggmax, jag lämnade bilen och killarna där och under tiden gick jag på babyproffsen...bara för att titta... köpte täcke till vagnen och en barnvakt, en padwico 903. Var nämligen 300:- rabatt just nu på den barnvakt vi bestämt oss för att köpa så då tycker jag att jag gjorde ett klipp, gällde bara månaden ut så passade på att köpa den, skulle jag vänta skulle den säkert ta slut. Den har fått bra omdömmen i olika tester så jag hoppas den är bra. Killarna lastade på cellplasten och sedan åkte vi och åt på Frasses. Jag är så less på hamburgare, längtar tills imorgon då man får riktig mat på jobbet även om den inte är vidare god...men nu på sommaren kommer vi få maten från ett annat ställe så hoppas maten blir bättre då.


Petter, Stefan och Niklas är och fixar bromsarna på Stefans bil just nu och jag ska lägga mig coh vila lite, gjorde en kraftansträngning när vi kom hem och började lägga papp i trappen (bättre sent än aldrig) men orkade inte dom sista fyra trappstegen så då får jag ta sen. Killarna ska ikväll hjälpa Patrik med hans bygge, han håller på att gjuta golvet i sin hall och sedan ska Patrik hjälpa till här uppe när zinglet ska ut här. På torsdag ska det gjutas både här och hos Patrik tydligen, så jag hoppas allt är klart tills dess. Petter ska försöka få hit en lastbil med zingel imorgon och jag kan säga att jag längtar efter ett golv nu...


Nu blir det ett avsnitt av McLeod´s.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards