Alla inlägg under augusti 2007

Av Kisse - 16 augusti 2007 16:55

Idag har vi varit på byggmax och handlat en massa byggmaterial men allt gick inte på släpvagnen så blir en sväng imorgon åxå :( Varit och tittat på kakel till köket men kunde inte bestämma oss, får vänta och se hur det blir först, en veckas leveranstid var det på kaklet så ingen bråtska att bestämma oss heller. Har två olika vi funderar på men jag är lite osäker på om man ska titta på något annat ställe åxå. Svårt för oss att bestämma åxå då vi oftast tycker olika...


Nu ska jag gå och lägga mig och vila, dödstrött och ont i ryggen, Petter har fått hit bygghjälp så snart börjar det snickras nere. Jag har torkat hallgolvet två gånger idag och hoppas orka några gånger till ikväll. Annars blir det inget mycket mer gjort för mig idag, ser fram emot morgon dagen, då ska vi nämligen på ultraljud och få se våran bebis igen. Ska kolla hur moderkakan ligger och efter det blir det föräldrautbildning och sedan hem och snickra, kommer en massa bygghjälp. Hoppas att vi ska hinna med en massa i helgen :)

Av Kisse - 15 augusti 2007 18:54

Vill ha begäret vann och jag åkte och köpte babysittern och babygymet, det är så fint så. Halva priset på vad sakerna skulle ha kostat nya betalade jag och då ser det otroligt välvårdat ut, babysittern är dessutom knappt använd.


A-K åkte med eftersom hon skulle in på ikea en kort sväng. Då kunde ju dessutom hon köra åxå så jag skapp. Besparar mitt bäcken mycket att slipap köra bil. Ingen bra dag idag då jag haft väldigt ont trots att bebisen legat otroligt högt idag så högt att dte känns som jag ska kräkas hela tiden, halsbrännan är hemsk den åxå, jag brukar aldrig ha halsbränna annars så helt nytt för mig att känan så här.


Var till mamma före och hälsade på eftersom Freja, Ulrika och Mia skulle komma dit så faster och Freja har myst och lekt en massa idag. Nu ska jag röja undan det värsta i sovrummet, Petter kommer hem när som helst och vi brukar ha som "regel" att det ska vara fint hemma när den andra kommer hem :) Nu ärdet visserligen inte lätt att ha det "fint" hemma eftersom det ser ut som någon släppt en bomb inne i huset. Patrik och Johan har varit här och lagt fogen så det börjar ta sig lite i alla fall.


Patrik och jag pratade om köksväggen idag så imorgon ska vi åka och titta på kakelplattor, lutar år mindre plattor 10x10 cm i två gråa nyanser och en svart lite huller om buller. Tur att det finns plattsättare, snickare och rörmokare i släkten :)

Av Kisse - 15 augusti 2007 10:12

Jag har beslutsångest....


Hittat en jätte fin babysitter och babygym på blocket som jag verkligen vill ha, problemet är att jag får låna en babysitter om jag vill och jag behöver igentligen inte köpa just detta en jag tycker det var bra pris på den åxå.... ringde och försökte pruta lite men dte ville dom inte och det kan jag förstå är redan ett bra pris för båda sakerna. Lite använt är det och ser jätte fint ut. Är ju alltid roligare att ha eget tycker jag än att låna men men får se hur jag gör.


Nu ska jag försöka få tag i chefen och tala om hur det är och fråga vem som ska skicka in papprena till försäkringskassan, om det är hon eller jag. Sedan ska jag åka till mamma och hälsa på Ulrika skulle dit med Freja så då vill jag åxå träffa Freja :)


Sovit otroligt dåligt inatt, somnade på soffan vid halv två eller nått sånt och vaknade vid halv sex men rygg ont, fattar inte varför jag inte gick och la mig i sängen men men är huvud dumt får kroppen lida.... kunde inte somna om när jag la mig i sängen så låg och läste lite tidningar i en timme innan jag lyckades somna om och vaknade vid halv tio.


Petter kommer hem idag, längtar!!!!!

Av Kisse - 14 augusti 2007 18:43

Måste tillägga att jag skjussade hem mamma på eftermiddagen och åt middag där, så att ingen tror att hon bosatt sig här :)

Av Kisse - 14 augusti 2007 18:22

Idag har jag varit till läkaren han sjukskrev mig fram till den 2 september och den 3 september har jag sökt havandeskapspenning från så går allt enligt planerna (vilket det inte lär göra) så jobbar jag inte mer nu förrän det är dags att söka nytt jobb efter föräldraledigheten. men försäkringskassan ska ju säkert krångla så inget är ju helt klart ännu. Just nu är jag i alla fall sjukskriven på hel tid. Känns lite snopet eftersom jag tänkt jobba så länge jag orkade... trodde jag skulel orka mycket längre men denna graviditet har varit jobbigare än jag föreställt mig eftersom jag har så ont i fogarna.


Lämnade av mamma hos moster Maggan idag när jag åkte till läkaren och efter läkarbesöket åkte jag åxå dit för att se hur hon har det i nya lägenheten. På vägen hem svängde jag in och köpte ett par "foppa" tofflor, världens fulaste skor enligt mig men mina fötter sväller så mycket på kvällarna att jag inte längre kan ha mina träskor och eftersom jag har en betongplatta som golv på nedervåningen går man ofta i skorna inne. Svängde även in på jobbet och pratade lite med dom, berätta att jag är sjukskriven och troligen inte komerm tillbaka mer men jag lovade att åka och hälsa på dom om ett tag, måste ju dit och tömma alla skåp etc.


Ringde Stefan på vägen hem så mamma skulle få lite bärhjälp av honom när vi kom hem, Patrik ringde nämligen och berättade att dom planerade komma och lägga klinkers ikväll och utemöblerna och hela ikea köket låg i hallen. Stefan kom upp och hjälpte mamma. *snällt*


Just nu håller Patrik och Johan på att lägga klinkers i hallen :)Kommer bli så fint så men visade sig att en vägg till är otroligt sne och vi kommer troligen måste göra om alla väggarna :( Jag är sur eftersom jag dessutom målat dessa väggar....helt i onödan!!!


Dessutom är jag sur på Petter som lovar att han "bara" ska jobba en vecka till" och sedan blir det alltid fler... nu kommer han hem imorgon (vet inte när) och åker igen på söndag... efter det hade jag lovat att bara jobba en vecka till och sedan komma hem tills bebisen kommit ut och vi mår bra innan han åker och jobbar igen... nu blir han troligen borta två veckor nästa sväng och då blev jag sur för veckan efter det har han tänkt åka och jaga en vecka... efter det är det bara två veckor kvar till bebisen beräknas komma och vi har ju i nuläget inget golv,inga väggar, inget tak i varken hallen eller köket. Dessutom har vi ingen värme i huset då vi köpt ny panna som inte blivit installerad ännu eftersom det saknas både ackumulatortank och kulvert *gggrrr! Jag vet inte hur mycket han tror att han ska hinna denna helg då han komemr hem. Fredag ska vi dessutom på ultraljud och första föräldra utbildningen och det tar sammanlagt närmare fyra timmar innan vi är hemma igen med restid inräknat.  Torsdagen kommer gå till att inhandla allt byggmaterial som saknas... dessutom ska ju allt hela tiden jävlas och allt tar mycket längre tid än beräknat!

Av Kisse - 13 augusti 2007 21:56

Mamma följde med hem så blir kort bloggande idag, mamma ska följa med imorgon när jag åker till läkaren och mamma ska hälsa på moster.

Av Kisse - 13 augusti 2007 13:03

Förstår inte vad det är med mig men jag kan inte somna på kvällarna, har inga problem att sova men att somna verkar omöjligt, kollade på klockan sista gången halv två... sov därför till halv tolv :( Vaknade då av att Petter ringde och väckte mig annars har jag säkert sovit än.


Ikväll gäller det ju att somna tidigt eftersom jag har tid hos läkaren imorgon på förmiddagen. Mamma funderar på att åka med och passa på att hälsa på en moster som flyttat till staden.


Nu ska jag åka på affären och panta flaskor, handla lite till mamma och sedan svänga in och köpa tyg. Ska sedan ut till mamma och pappa och äta middag där, börjar ledsna på mina lådor nu när jag äter dom som lunch åxå. Känns som jag bara äter samma och samma hela tiden och det är ju inte så bra för bebisen heller... den behöver ju näring den åxå och micro mat är ju inte känt för att innehålla mycket näring :(

Av Kisse - 12 augusti 2007 23:59

Tittat lite i kataloger och hitta lite kläder jag vill ha i höst. Längtar till bebisen är ute och jag kan börja ha "vanliga" kläder igen. Har mycket fina mamma kläder men det är inte samma sak att klä upp sig med en stor mage :) Gravid magar är fina att titta på men jag börjar längta efter min vanliga kropp med dess extra kilon man beklagar sig över...


Längtar efter promenaderna med vagnen åxå, hoppas det blir en bra vinter som gör att man kan komma ut och promenera utan att frysa ihjäl eller köra fast med vagnen överallt. Hoppas att Petter får jobb på hemma plan så vi hinner träffa honom mycket åxå både för hans skull och bebisens skull, man är ju bara liten en gång. Nu håller vi tummarna hårt för att det blir så, Petter har nämligen blivit tillfrågad om jobb men det är fortfarande osäkert om det blir något, hoppas, hoppas, hoppas! Tre dagar kvar tills han kommer hem nu och det känns som tiden står stilla.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards