Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Städat på lon

Av Kisse - 10 november 2007 16:45

Blev en promenad idag, samma vända som förra veckan och blev kvar ett bra tag hos Camilla. Filip var vaken denna gång vilket var kul. Moa fick hålla i Filip så lägger nog upp bild på det senare. När vi kom hem sov Filip i vagnen så passade på att städa ute på lon. Så nu har jag en massa pant och saker som ska till återvinningen. Plockade ur sakerna som var i förra diskmaskinen, hann ju inte göra det när vi började riva eftersom dom var så snabba att riva på nätterna när jag sov...sen har det stått där ute på lon och jag har inte brytt mig.


Blev nerbjuden på middag till Camilla sedan så ska snart göra oss i ordning, väntar på att Petter ska komma hem. Han tog skottkärran med sopor och gick ner på byn för att slänga lite där eftersom våran soptunna inte blir tömd somn den ska... *grr* Blir ju lite sopor nu när man har blöjbarn. Dessutom brukade vi elda pappkartonger i våran panna och nu när vi är utan panna samlas dom åxå på hög :( När vi bodde i lägenhet var jag duktig på att källsortera (är hyffsat duktig nu åxå) men nu har vi ju typ 1 ½ mil till närmaste återvinningscentral så bara att åka dit en extra sväng tror jag skadar miljön mer än att elda det brännbara själv här hemma för att komma ihåg den när man ska åka och handla brukar inte funka för mig.


Näpp göra oss klara för att åka och äta *mums*. Konstant hungrig som en varg tror jag att jag är. Promenixen bidrog den åxå plus att jag fuskat med lunch idag då vi åt frukost så sent. Är mycket hungrigare nu när jag ammar än när jag var gravid och jag tyckte jag var hungrig mest hela tiden då åxå men åt inte lika mycket som nu, men jag äter ju fortfarande för två :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards