Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Hemsk natt igen...

Av Kisse - 21 november 2007 17:29

Trodde vi skulle få sova inatt igen men sonen ville annorlunda... vi gjorde precis som kvällen innan, Filip var vaken en hel del på kvällen,badade och somnade i bra tid...sov däremot bara tre kvart sedan vaknade han..och skrek och skrek och skrek... halv fyra imorse var jag helt färdig och Petter fick ta över. Då var jag så slut att jag grinade åxå... känner sig ju otroligt hjälplös när ingenting hjälper. Vet inte hur länge han gick med honom med vid sex åkte Petter till jobbet och halv sju vaknade Filip och sedan sov han bara korta stunder fram till nio när det var dags att kliva upp eftersom Ankis skulle komma vid halv tio men hon var lite sen och kom inte färrän klockan var närmare halv elva. Stefan kom upp han åxå och vi fikade i väntan på prästen, som inte kom förrän vid halv tolv.


Nu är det planerat och klart inför dopet i alla fall, prästen var lättsam så ska nog bli kanon bra. filip har sovit oroligt hela förmiddagen och somnade inte riktigt förrän jag och Ankis tog en promenad ner på byn vid två tiden. Nike fick följa med hon åxå och sedan fick båda hundarna leka när vi kom hem. Jätte kul hade dom, Nike som fortfarande är ung och mer spring i benen än Macken, tog sig t.om en sväng in i min bil...pang lät det :) Lite bråkigt att ha båda hundarna inne sedan men dom måste ju träna på lite sånt åXå, inte alltid lek som gäller.


Filip är jätte gnällig nu åxå men ska försöka hålla honom vaken så mycket det bara går måste verkligen få sova inatt, har ju inte blivit något vilat idag på dagen heller så är helt slut, blir varmkorv till middag för det finns ingen energi till annat.


Lägger upp en bild på dom fina presenterna Ankis hade med till Filip, tur att gudmor jobbar på donken :) Jag är så imponerad över vilka bra böcker dom har i sina barnboxar.

 
 
Ingen bild

Matte

22 november 2007 13:09

Hejsan!
Grymt att tråkigt att jag inte kan följa med till dopet, förbannat tråkigt till och med. Jag har som Johanna kanske har sagt tonvis med skola som måste vara klar innan måndag. Hoppas ni får det bra och att Filip inte kissar på prällen. :-P

 
Ingen bild

Matte

22 november 2007 22:52

Ja det får vi hoppas - vi ses ju garanterat i slutet av februari iaf.. :-) Lite tungt nu ja, har 4 laborationer och labrapporter att skriva i helgen så jag har det jag gör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards