Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Bättre än gårdagen

Av Kisse - 14 maj 2008 13:30

Känns som denna denna dag bara kan bli bättre än gårdagen... ingen bra dag igår men tänker inte gå in på vad.


På förmiddagen har vi varit ute och kapat lite ved och jag har plockat glas som jag gör varje vår...vart kommer allt glas från??? Misstänker att min slarviga karl är lite ansvarig för det men ändå är dte alltid jag som står böjd och plockar och plockar... jag gick in och gjorde lunch när Filip vaknade och Petter och Nisse kom in när det var klart och sedan gick dom ut igen. Själv blev jag så seg... Filip leker på golvet... tror det måste bli en liten vila på sängen innan jag orkar göra ett nytt ryck.


Måste vara vädret som gör mig så trött, inatt har Filip sovit bra, lite för bra, vaknade nämligen av en skrämmande tystnad så jag väckte Petter så han fick gå och kolla till Filip, själv vågade jag inte, kände en lätt panik att nu har det gått på tok... men han sov så gott så :) Vaknde vid halv sex och fick välling och sov sedan till åtta. Underbart när han har en sådan bra natt :)


kläderna vi beställde från lindex har nu kommit til butiken, alldeles lagomt eftersom jag åker till birsta imorgon :) Är otroligt velig hur jag ska göra med Filip... Petter kan ju ha honom hemma, jag tycker t.om dom skulle behöva lite egen tid men samtidigt så skulle jag vilja ha med honom så han får träffa morbror och kusinerna eftersom jag ska dit och hälsas på... men jag tror det lutar åt att åka själv ändå, har en hel del affärer jag ska in på så går lite fortare och lättare om jag slipper bära på Filip åxå. Allra helst skulle jag vilja att Petter följer med men där går gränsen för honom... birsta och massor av butiker då får jag allt åka själv :(


  • lindex och hämta paketet, kolla efter strumpor åt sonen
  • vero moda, kolla byxor igen, åt mig!
  • ikea, köpa förvaringlådor till bebiskläderna och GRYTLAPPAR! (viktigt får inte glömma, är nämligen helt utan och jag hatar det)
  • ica maxi, stor handla
  • plantagen och köpa blommor till bron och mina krukor

  • Hälsa på Mikael och barnen


Näpp här kan man inte sitta hela dagen i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards