Alla inlägg under maj 2008

Av Kisse - 19 maj 2008 21:16

Lite less... dels är jag less på att det varit flera jobbiga kvällar att lägga Filip, när han väl somnat så vaknar han igen efter en stund och tänker inte sova mer... väldigt tröttsamt då man inte hinner nånting alls på kvällarna.


Sen är jag less på min sambo som lovade avlösa mig igår..vilket han senare inte gjorde... vet ju visserligen varför men ändå. Jag blir faktiskt åxå trött! Hade dessutom verkligen ansträngt mig med maten igår, själv åt jag hos syster men ställde mig ändå och värmde potatis bullar och stekte fläsk till Petter och Nisse till middag OCH gjorde korvstrognaoff och ris till matlådor... är inte alltför kul att laga mat med en trött son på armen och sedan inte få något för det... jo tack för maten och disk...och smulor på bordet :(


Ikväll är jag ännu tröttare. På förmiddagen kom A-k på snabb visit och sedan följde mormor med oss och badade. Efter badet åkte vi till syster och hämtade amningskudden så Filip kan ha den bakom sig när han sitter eftersom han fortfarande är rätt tippig. Och när vi kom hem vid fyra började jag med matlagningen och var klar lagomt till åtta... lite pauser för att mata och leka lite med sonen, byta blöja och mysa med nakenrumpan, läste lite böcker... under tiden det puttrade på spisen. Lite matburkar till Filip blev det och potatis och improvicerad fiskgratäng med chaminjoner...som inte uppskattades (ingen som sa något men det syndes...) jag gillar ju fisk och en gång i veckan SKA vi äta fisk så är det bara.


Nä nu ska jag lägga mig är sååå slut, orkar inte mer idag. Imorgon blir vi bara hemma och städar, jag har dragit fram alla bebiskläderna igen och sorterat upp dom i lådor så blir till att få det helt klart så lådorna blir undan packade på riktigt. Längtar tills det blir ordning på vårat sovrum, jag vill ha en till stor byrå en sån vi har uppe i hallen, inne i sovrummet åxå.

Av Kisse - 18 maj 2008 21:56

Ha ha jag är så glad, jag har vunnit en tävling hos Babything  ett par tofflor till Filip.


Undrar vilka vi får, riddartofflorna eller traktor tofflorna, vilket fall som helst så är dom urgulliga :)

Av Kisse - 18 maj 2008 10:32

Nu blir det till att sätta lite fart... vi ska nämligen åka och hälsa på syster, leka lite med barnen på gården, gunga :) Gå på en promenad men allra först ska Filip sova men så fort han vaknar stoppar vi in oss i bilen och åker.


Måste ut i garaget och se om jag hittar någon gammal trasig bilstereo til Gustav att ha i traktor hytten, lovade att kolla det. Helst om vi har någon gammal bandare med skruvratt... det skulle jag ha tyckte varit roligast om jag var barn i alla fall för dom finns det ju lite att trycka och vrida på fast dom inte funkar.

Av Kisse - 18 maj 2008 09:54

Åtta slog sonen upp ögonen sen har vi pulat på och tagit det lungt, precis avklarat frukost. Natten blev bra efter att vi kört tyst i Stefan som var i garaget och förde liv, "stäng portarna eller gå hem", tror han stängde portarna för sedan somnade vi allihopa och sov till kvart  sex. Skönt som attan!


Petter jobbar ju så vi är själva idag åxå, ingen anning vad vi ska hitta på. Skulle behöva röra lite på mig så lutar väll åt en promenad ner på byn. Filip ska ju sova så passar väll bra, har en maskin tvätt att hänga före men sen tror jag att jag inte ska göra så mycket mer... skulle behöva städa övervåningen men inte roligt när jag ändå inte kan göra fint, Nisse har ju ockuperat soffan så får nog vänta lite det åxå.


Näpp få på oss lite kläder kan ju inte gå i morgonrocken hela dagen... igår kom Stefan och skrattade åt mig som dammsög i morgonrocken men vaddå det är ju faktiskt helg så varför stressa? Sen gillar jag min morgonrock :)

Av Kisse - 17 maj 2008 21:07

Höll på att glömma att berätta at McLeod´s daughters säsong 5 finns nu att boka på cdon. Preliminärt release datum är 2008-06-27


Det har ju jag så klart redan gjord. Idag såg jag nämligen klart dom två sista avsnitten av säsong fyra.. längtar redan:)

Av Kisse - 17 maj 2008 20:57

Var super trött imorse vid sju när Filip slog upp sina blå...fick han att ligga i sängen och mysa och busa till åtta...sedan gick vi ner och gjorde lite välling och slumrade fram till halv tio... klev upp och segade bara på... fram tills dess att Filip skulle sova men blev lite tvärtom idag så blev lunch före och sedan sova ute i vagnen... men sedan blev det fart på mig måste ju försöka få så mycket som möjligt gjort när han sover eftersom hans vaken tid vill jag hellre vara med honom än hålla på med massor av tråkiga sysslor..


Tvättat, dammsugit och torkat golven, diskat alla ljuslyktor, planterat blommorna ute i krukorna så lära få bära in alla krukor inatt för idag är det kallt kallt kallt...t.om snöat idag :(


Åkte till affären på eftermiddagen köpte chips och dipp, hämtade ut vårat libero paket som vi fått hemskickat eftersom det aldrig fanns på lindex. Åkte hem och åt chips tills jag fick ont i magen, gick inge bra alls idag att äta chipsen :( jag tycker ju nämligen bara om dill och gräslök och i dom är det mjölk, även i dipppulvret är det lite mjölk så då ville inte min mage vara med... är så dålig...


Filip somnade snällt men kanske inte så konstigt heller då han endast sovit två timmar på hela dagen. Lite för lite för min bebis men han ville inte ens somna i bilen... men nu sover han gott.


Petter och Nisse har nyss kommit hem så ska surra lite med dom sedan blir det sängen. Dom jobbar ju imorgon åxå så här känsn det inte som det vore LÖRDAG.

Av Kisse - 16 maj 2008 22:03

Idag har jag jobbat, jätte kul var det! Skön början åxå, att börja med 5 åringar :) Gillar den åldern, dom kan så mycket och vill så mycket :)Var faktiskt riktigt nervös för att jobba idag eftersom det var så länge sedan men jag kände mig varm i kläderna rätt snabbt. Nu vill jag jobba mer, lite då och då, det skulle passa mig bra men jag vill ju inte hålla på att fixa barnvakt hela tiden utan det får bli när Petter är hemma mellan varven sedan kanske mamma vill låna Filip någon gång :) *Tack mamma för att du ställer upp*


Petter började jobba idag han åxå, Nisse åxå så han sover här inatt han åxå, tog sig en vila i vaggan förrut...Nisse alltså.... Sylvesters vagga, Filip ligger ju aldrig i den så katten tog den som sin säng och kändes inte rätt att han inte skulle få någon plats att ligga på ifred. Sasette ligger i klöspelaren men den gillar inte sylvester, inte gillar han soffan heller. Så han fick helt sonika vaggan..ska ta och fota honom någon dag... eller leta kanske redan har någon bild på det....men en bild på Nisse har jag i alla fall...


Fick middag hos mamma när jag hämtade Filip *tack ochbock* skönt att slippa det. Måste även ge Majlis i köket ett stor tack som ställde sig och lagade mat åt mig som jag kunde äta, super gott!


Nä nu blir det sängen för min del, varit en lång lång dag. Filip vakande vid sju då har varit full fart sedan dess. Och var ju upp nån gång inatt och stoppade in tutten åxå, somnade skit sent så varit lite för lite sömn och idag har jag fått friskluft för ett helt kompani, har glömt att man är ute så mycket :)

Av Kisse - 15 maj 2008 21:45

Filip stannade hemma med pappa och jag tog en shopping dag, fick massor gjort så får nog känna mig nöjd med dagen även om det rullade en hel del pengar.


  • Stor handlade, fast delade upp handlingen på willys, coop och ica maxi för att vara så ekonomiskt som möjligt.

  • Var på babyproffsen och köpte solskydd till bilbarnstolen, var inte nöjd med acta gracos så blev brios, måste bara flytta knapaprna sen så passar den perfa.

  • Var på plantagen och köpte massor av fina blommor som står på köksbänken, för nu blev det allt så kallt att dte inte går att planera ut dom :(

  • Hämtade paketet med dresar på lindex, köpte matchande strumpor och var in på H&M oh hittade tt pat strumpor där åxå till Filip.

  • Var på ikea, köpte grytlappar och grythandske, lådor till Filips alla bebiskläder som ska sparas till nästa kotte. Blev lite små plock åxå... :)


Hälsade på store bror och hans barn i nya lägenheten, var fin lägenhet med fint läge. Där ska dom nog trivas bra tror jag, området såg lungt ut och bra utemiljö för barnen åxå. Mötte Victor redan i trappuppgången så han fick visa vägen :) Lekte och myste med Freja och sedan dök Janne upp, vi fikade och surrade. Var en stund med Victor på hans rum innan jag drog vidare.


Kom hem sent som attan och bar in alla påsar, packa in maten och sedan packade vi in ochh i bilen och åkte till svärfar och Aina eftersom Leif fyllt år. Vi hade gjort en liten förstoring på Filip i bävergnaget och satt in i ram och jag tror den uppskattades, första bäverjakten :)


Klockan var mycket när vi kom men vi nattade sonen redan hos svärfar och sedan var det bara att flytta över honom till hans säng när vi kom hem... plockade med det sista och packade åter om eftersom Filip ska till mormor på fredagen.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards