Alla inlägg under maj 2008

Av Kisse - 5 maj 2008 21:53

Åhh vilken underbar dag jag och Filip har haft idag...enda tills jag "bara " skulle hämta hunden i hundgården... hund J*l förstörde halva kvällen känns det som... stack ner på byn IGEN. Jag hade lämnat Filip på köksgolvet så vara bara att springa in, ta pojken under armen, in i bilen ,spänna fast och iväg, låste inte ens dörren för att hinna ikapp hunden så fort som möjligt... så arg när jag hittar honom och dessutom sticker han igen när jag ska sätta in honom i bilen så fick jaga efter honom en bit till...förbannade hund... hädan efter blir det koppel!


Började med att ha en lyckad förmiddag, allt bara flöt på och vi kom iväg precis i tid..kanske to.m lite för tidigt men var skönt det åxå vi hade gott om tid att duscha, vilket Filip älskar. Badet gick SUPER bra idag, vi var med hela tiden och Filip gick med på alla övningar, så roligt! Duschade och batsade efter, det är bara jag och Filip som bastar... men Filip gillar det åxå, ser till att ha med vätska att ge honom när vi är klar men vi bastar ju inte så länge, bara så vi torkar lite :) Hittat en mamma som jag pratade med en massa förra gången och även denna, annars tycker jag de flesta verkar så upptagna av allt annat att dom inte ens säger hej. Kul att prata lite med någon annan i alla fall. Får se om Petter är hemma nästa gång eller om vi ska åka själv då åxå, i så fall ska jag nog ringa Bettan och se om vi ska träffas en sväng, var flera år sedan sist, en tjej jag gick högskolan med som har två små barn och bor i Matfors.


Svängde in till mamma på kaffe på vägen hem och när vi kom hem var både jag och Filip så trött att det blev välling till middag och sova middag tillsammans på sängen... 1½ timme så Filip har nyss somnat för natten.


Hoppas denna natt blir bättre.



Av Kisse - 5 maj 2008 10:49

Gick inte lika bra för Filip att sova i eget rum inatt. Vid tolv vakande han och ville inte somna om, gjorde lite välling men han var inte så jätte sugen på det heller och inte sova heller... var inte jätte ledsen heller utan kunde nog bara inte somna om efter X antal försök med att stoppa in nappen så ledsnade jag och tog med honom till sängen, tog en stund där för honom att slappna av och somna men till slut somnade han (vid kvart över ett)och sov till tio över sju, åt välling och var sedan nöjd med att ligga och leka och titta på halv sovande mamma till åtta sen var det bara att kliva upp.


Åt frukost, packat badkassen, klätt på oss och nu efter en slurk välling sover han middag, skönt att få honom att sova lite längre stund nu innan vi ska på babysimmet. Ligger ute i vagnen och jag har fått ut hunden till hundgården åxå så ligger bra till idag :) Bara att stoppa i oss lunch sedan och iväg, hoppas vi inte missade allt för mycket förra gången och att Filip är på humör för att ta igen det vi missade. Hemskt synd att vi missat en gång nu när det började kännas bättre på babysimmet men men så är det ju.


Var med största sannolikhet tre dagars febern som Filip hade i alla fall, tre dagara med relativt hög feber men ändå pigg och samma dag febern försvann blev han full med små små röda prickar över hela kroppen som försvann efter nån dag, stämmer ju på pricken med beskrivningen på tre dagaras febern.


Nä nu ska jga kolla vad det finns för lunch till mig så jag inte måste ställa mig och tillaga något :( Lite ångest över vikten just nu... har inte ätit "rätt", inte rört mig på flera veckor känns det som i alla fall... *usch* fy på mig. Ska nog försöka fixa barnvakt på onsdag och gå på sista passet med yoga i alla fall och försöka komma iväg på promander resten av veckan, måste bli skärpning. Skräp mat blir det lite av i alla fall när kassan är skral...är nog det enda positiva med att ha lite pengar.

Av Kisse - 4 maj 2008 22:35

Funkade bra att ha Filip i eget rum, lite ovant för oss både jag och Petter vaknade av minsta lilla ljud. Filip som halv sov när vi la honom i sängen blev nog lite chockad över att vakna i annat rum men somnade om efter välling vid fyra tiden och sov till halv åtta eller nått sånt. Filip somnade rätt sent eftersom vi var ute så gott som hela kvällen igår, tände brasa nere på raggen, Filip somnade i vagnen vid halv tio tror jag. Jag körde och vi åkte hem relativt tidigt eftersom vi hållt igång hela dagen.


Idag har Filip och jag lekt en massa på hans rum, bekantat oss lite med sakerna :) Så var inga problem att få honom att somna där ikväll och han sover gott nu.


Var en sväng till syster för att fira hennes man som fyller år till veckan, fick god tårta. Filip fick två nya fina dregellappar av Ingegerd som hon sytt, jätte fina :) *Tack så mycket* Behövs verkligen eftersom Filip dregglar väldigt mycke!


Petter och Nisse har åkt och jobbat och blir borta i en vecka så nu är man gräsänka igen. Imorgon har vi babysim men sedan har vi ännu inget mer inbokat, gudmor ville att vi skulle ta en tur till H-sand men jag vet inte om plånboken tillåter det :( Måste fundera lite på det skulle ju vara hemskt kul. Ingegerd ville få besök inne i stan åxå men tror det får vänta det åxå, får försöka få in det när Petter kommer hem.


Känner oss lite stressad över hur fort tiden går när Petter är hemma och alla som vill att vi ska komma och hälsa på... tyvärr så blir det ofta bara korta besök..och långt mellan gångerna, vi har en hel del att stå i här hemma.


Våren är här med alla dess sysslor, just nu städas det för fulla muggar, pannrummet måste bli klart, vi måste snart börja med veden... sen har vi allt annat åxå, köket som inte är helt klart än...hallen lika så... inget trappräcke uppe..med andra ord fritt fall 3 ½ meter till nedervåningen från övervåningen.... sen allt små fix som vi har kvar i alla rum... Filip tar en massa tid och sedan någonstans mitt i allt måste vi hinna med varandra åxå, vi träffas ju faktiskt inte så ofta själva heller. Så just nu så lovar vi faktiskt ingen att vi ska komma, bara att vi ska försöka.


Av Kisse - 3 maj 2008 16:14

Började dagen med att få lång lång sovmorgon, vaknade och klev upp vid tolv. Petter och Filip hade åkt till svärmor. Så när dom kom hem var Petter ny klippt och Filip nybytt och fått lunch så han somnade efter en stund. Linn kom upp på besök, vi fikade och sedan hjälpte Linn mig att flytta Filips säng in till hans rum och jag har ägnat några timmar åt att greja klart och städa övervåningen.


Så nu har Filip flyttat in i sitt rum, Petter hjälpte mig få upp sista hyllan och mörkläggningsgardinen så hoppas han ska trivas där :) Säng lampan flyttar vi när vi sett att det går bra så blev hemskt tomt i våran sovrum...flyttade skötbordet så det står nu där sängen stod förrut så det inte ska kännas allt för tomt.


Petter har städat och grejat ute på gården men nu är det dags att packa ihop och göra oss klara för att åka till Carro coh Erik och grilla i deras stuga.

Av Kisse - 2 maj 2008 16:07

Blev birsta, köpte mobil, en motorola W220 pink, duger länge åt mig. ingen kamera inegn mp3 spelar men radio :) Allt det jag ville ha fanns med... kalender, väckarklocka, lampa :) 500 :- på media markt. Gick på rusta och köpte solcellslampor, 10 -pack för 199:- som jag delat med Aina så ska stoppa ner mina fem i blomrabatten framför huset när jag är klar här. Handlade mat på coop, var inget att hurra för men vi fick tag i billigt grillkött så det var ju bra i alla fall. Vi grillar ju hemskt ofta :)


Åkte hem och gjorde middag, bjöd hit A-K och sedan ringde Ankis (Filips gudmor) och bjöd ner sig själv så vi hade väldans trevligt. A-K var snäll och la Filip så jag och Ankis var ute så hundarna fick busa. Till middag blev det moster Maggans recept som jag fått dagen före och det var kanon gott, lite ändringar så det passar oss bättre så blir den kanoners. Stefan kom på kvällningen och även Peter så vi skrattade långt in på natten.

Av Kisse - 1 maj 2008 21:52

Blev en lat dag idag i alla fall, fast inte tanken var så. Tänkte besöka Ström och Gabby men hittade inte hem till dom och hade inget nr så tyvärr får bli en annan gång. Tänkte hälsa på Roland i stugan men han var inte där... så istället blev det kombinerad lunch och middag på momangen, parisare för mig jag är så less på hamburgare. Hälsade på hos mamma och papp en sväng eftersom min moster maggan och kusin Moa var där och hälsade på. Fick ett recept jag tror vi ska pröva imorgon.


Åkte hem och stoppade ner Filip i vagnen och ut på täkten och började elda... tyvärr var det lite för blött ännu och det brann för dåligt för att bli bra resultat. Gick upp på gården efter nån timme och tänke eld på kratthögarna istället. Filip fick kvällsvälling ute och sov ungefär 1 ½ timme sedan kom han på att han somnat tidigt och vaknade igen så då var det bara att gå in och byta om till pyjamas, busa lite innan det blev sängen och han har precis somnat om...


trodde jag... sonen är fortfarande vaken, ligger och piper som en kattunge och tittar över kanten, stoppat in nappen igen så förhoppningsvis somnar han snart...


Petter har stuckit iväg för att jaga lite bäver..får väll höra om han sett någon björn när han kommer hem... björnen har nämligen lämnat en massa spår just där han är nu. Ingen telefon har Petter heller nu och tänkte inte på att skicka med min men han har ju bössa med så borde nog gå bra :) Ska kolla runt lite på nätet nu efter nya mobil till mig. Petter ska nämligen ta min gamla nokia (stöt och vattentålig) och jag köper en ny, bättre det eftersom Petter har en förmåga att trasa sönder sina direkt.


Så imorgon blir det nog en sväng iväg och se om vi hittar någon.. mina krav är inte så stora heller...det ska gå att ringa från den och skicka sms och mms...färgskärm... sen har jag nog inte fler krav :) Jo väckarklocka och almenacka vill jag i den åxå. Kamera skiter jag helt och hållet i, lika mp3 åxå.. jag har en digitalkamera jag ofta släpar på och en mp3spelare jag är nöjd med så finns ingen anledning att köpa en dyr telefon med det i men jag skulle gärna vilja ha en ROSA mobil :)


Hoppa in i duschen så man luktar lite gott när karln kommer hem just nu luktar jag brandrök och inte så trevligt att krypa i säng då, får hoppas att Petter gör samma sak när han kommer, är mörkt ute nu så han kommer väll när som helst.

Av Kisse - 1 maj 2008 10:24

Cajsa och Fredrik kom vid sju så då blev det bråttom med maten, drack en cider till och sedan kom Leif och Aina, så Leif fick köra våran bil till majbrasan. Filip som somnat i vagnen vid sju blev över flyttat till bilen och sedan till vagnen och sov sedan till elva då ville han hem och sova i sängen. Sussie hämtade oss på plan och sjussade hem mig och Filip.. drack tre cider igår..helt ionödan blev bara krångligt med chafförer och bil... Petter och Stefan stannade kvar på planen och jag vet inte vad klockan var när Petter ramlade in inatt men sent var det i alla fall. Och inte är han vidare pigg idag, men han får skylla sig själv.


Inga direkt planer idag skulle vilja få klart Filips rum med mörkläggnings gardinen och flytta sängen och få klart i pannrummet/ korridoren åxå... men jag antar att jag kommer få tjata på Petter hela dagen om det ska hända något alls... själv tycker han nog att han ska få ligga i sängen resten av dagen och sova... ha ha trodde han ja...


Är ju full fart på Filip hela tiden nu, både dagen och natten... inatt när jag gick i säng låg han så här...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards