Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Inviger regnbyxorna och gummistövlarna

Av Kisse - 11 augusti 2008 20:44

Känns som det inte blivit mycket gjort idag fast igentligen har jag nog jobbat på en hel del... varit seg idag åxå. Blev ju uppe rätt länge med att kolla på film och imorse fick jag sovmorgon. Borde ju vakna pigg då men icke.


Efter lunch tog Filip sig sin vanliga tupplur i vagnen och jag städade nedervåningen. Fortsatte tvätta fast ingenting verkar vilja torka :( Betsade slut pinnen till spaljen så nu är det klart för Petter att sätta upp den och grinden. öpnnade kartongen och tittade på grinden idag... på slutet när vi var på grind jakt var vi så trötta och less eftersom det var svårare än vi trott att hitta rätt stl. och vi till slut fick ett val varav den ena sa jag direkt att den vill jag inte ha. Jag har ju rätt höga krav på saker och ting :) i alla fall kom jag imorse på att vi inte ens tittade på hur denna såg ut, viste inte ens om den var trä eller metall... vit eller grå eller svart... visade sig vara en riktigt fin och flachig grind i alla fall och vit metall, *puh*  Den andra gillade jag inte sättet att öppna grinden på..gjorde ont i tummen men den här tror jag blir bra. Har ju lovat en bild när den kommit upp.


Gick ut efter middagen, idag blev det regnbyxorna eftersom det regnat och både grä och sanlåda var blöt..igår när vi drog bort preseningen från sandlådan hade nämligen myrorna börjat bygga bo där så inatt har den stått öppen *peppar, peppar hade ingen katt varit där* Lite less på våran sandlåda eftersom det blev fel fast vi verkligen försökte få till en bra från första början när vi flyttade hit... nu har det visat sig att stockarna kletar ifrån sig något tjära aktigt och vi hittar inget att täcka för sandlådan med som passar som vi vill. Nu blir det dubbla preseningar och stenar som håller dom på plats vilket inte är en bra lösning. Jag ville ha en stor sandlåda och det fick jag... alternativet nu är att gräva upp stockarna och bygga något nytt eller helt enkelt köpa en liten med lock... inget känns vidare lockande i nuläget i alla fall utan får nog bli ett vår projekt istället.


Hälsade på hos svärmor på kvällningen så nu blir det till att göra nästa ryck så inte denna dag känns allt för hopplös.

 
 
Ingen bild

Ankis

13 augusti 2008 23:07

Finns det inte nät som ni kan ha över då så inte kattorna går dit, har vi här ute på "våran" sandlåda.

 
Kisse

Kisse

13 augusti 2008 23:48

Svar till Ankis: Jag har ju varit på jakt efter ett sådan som ni har för det är ju perfekt men vet inte hur vi ska få fast det eftersom vihar stockar.. klurar på hur vi ska lösa det men problemet med stockarna kvar står ju ändå... dom måste upp ur backen :(

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva

15 augusti 2008 21:01

Hej! Vart har du köpt gummistövlarna? Orka inte läsa igenom ifall du har skrivit de..=) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards