Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Liten blir stor

Av Kisse - 16 augusti 2008 09:35

Jag tycer det är så roligt att kunna gå tillbaka ett år och läsa vad ma skrev då och jag tror det blir det som avgör att jag nog blir kvar på blogga gratis.


Läste igår om mitt köpbegär som vann då åxå, inte bara nu jag shoppar :) Måste bara få tillägga att babysittern använder vi än! vi har den på toaletten, perfekt att sätta ner Filip där om man helt enkelt akut måste gå på toa eller när man duschar. han börjar visserligen protestera när man spänner fast honom men han tar sig inte ur så det funkar! Babygymmet städade vi däremot undan för flera månader sedan eftersom han bara var roa av att krypa därifrån :) Det gamla beg. från systers pojkar har däremot använt ända tills nu, eftersom den är stabilare har han kunnat hålla i sig i den när han rest sig upp... så i efterhand kan jag ju säga att mumin gymmet var lite bortkastade pengar, den billigare varianten var roligare för Filip och har använts längre men jag gillade mumin bäst den var ju så gullig dessutom köpte jag ju den beg. åxå så var inte så mycket pengar vi la ner ändå.


Badbaljan och stativet är nästa sak som nu åker undan, Filip älskar ju att duscha och bada i det stora badkaret så vi använder inte baljan så nu tar det bara plats och åker undan i skrubben istället. Gåstolen har vi nyss ställt undan åxå eftersomjag tycker det är viktigare att han går med gåvagnen nu istället för att hasa i gåstolen där lär man sig inte gå. Min lilla kille håller på att blir stor, skönt men tycker ändå tiden har gått lite för fort. Nu kan vi gärna pausa lite Filip är tillräckligt busig ändå... jag har ett riktigt vilddjur!


Idag blir det selånger med gudmor! Men eftersom hon jobbat natt måste vi vänta på att hon vaknar så Filip kommer nog hinna sova middag innan vi sticker. Blir ergo selen, vägrar ta med vagn bland miljoner människor.

 
 
eva

eva

16 augusti 2008 10:00

Hej! sorry att ja inte tala om att de va ja...de finns ju fler Eva än ja! =) Så ja de va ja som undra...=) Tack...ska åka dit o kolla lr har dom en hemsida kanske? Behöver skor till lill fröken...har bara ett par vita adidas från Saga o dom vill ja inte ha ute när de e blött o geggit! Ha de bra! O Grattis till 10 år!! Kram

http://fen.bloggagratis.se

 
anki

anki

16 augusti 2008 10:59

Du kan ju sälja grejorna och behöver inte förlora ett endaste dugg på dem eftersom du har köpt dem billigt .Himlar vad liter han var lillskrutten kram ha en bra dag hälsa Anna-Karin/mamma

http://anki.bloggagratis,se

 
kisse

kisse

16 augusti 2008 11:13

Svar till mamma: Jo kan ju alltid sälja men å andra sidan är det ju bättre att spara till nästa, nästa bebis kanske gillar mumin :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
julia

julia

17 augusti 2008 14:44

åhh, vilken tuff och söt liten kille! coola stövlar han har!

här får du ett bra tips:
jag har hittat en sida på internet där man kan få hem massa saker, kläder, smink, godis m.m helt nya saker, som man får testa på! du kan också bli medlem om du vill... helt 100% gratis! kika om du vill...
http://www.buzzscout.se/?mref=1850

stor kram

http://www.buzzscout.se/?mref=1850

 
Nina

Nina

19 augusti 2008 16:52

Söta bilder :)
Tiden går så fort, min Hugo är också riktigt busig :P
Hur gammal är din son? Har frågat förr, men mitt minne är så dåligt. :S

http://ninawikizz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards