Alla inlägg under augusti 2008

Av Kisse - 23 augusti 2008 10:22

Idag har vi en riktig slö slappar dag... har inte fått på mig kläder ännu (inte så ovanligt)... fick Filip välja så tror jag han tycker vi ska ta och gå ut med hunden, han har dragit fram kopplet, ropar på "vovva" och slår och knackar på ytterdörren :)


Huvudvärk idag trots att jag kom i säng vid hyffsad bra tid och fått sova till tre sedan vaknade Filip och sov hos mig till halv åtta. Blir kaffe nu och se om det är det som fattas.

Av Kisse - 22 augusti 2008 23:08

Nisse kom och hälsade på oss på morgonen, lagomt till frukosten :) Skjussade hem honom och handlade på förmiddagen, jag städade när Filip sov middag och efter middagen gick vi ner på byn, hämtade posten och surrade lite med lena och barnen. Gick hem och lekte tills det var dags att gå in och göra kväll. Gosade en massa med djuren !


Vi har världens snällaste djur tror jag... om man räknar bort Sylvester men *peppar, peppar* har han inte gjort Filip något än... Sylvester är en sur katt men som ändå ska vara upp i och sura, gillar inte att man drar honom i öronen eller tassarna då blir han arg och klöser. Konstigt nog är han väldigt tålmodig med Filip men han känner väll på sig att där går gränsen. Macken är i alla fall den snällaste hunden man kan ha. Ja nu hamnade det ju bild på stackaren här på bloggen ändå... han är en rakad gråhund MEN det har  hjälpt, alla knölar är läkta inga sår som blivit imflamerade på hela sommaren, ingen böld, det har varit värt det även om han ser hemsk ut våran annars otroligt fina gråhund.


En bra dag kan man nog helt enkelt säga även om jag hade en liten depp när jag gjorde middagen, tänkte att det skulle vara så mycket roligare att stå och göra fredags gott till hela familjen, lyxa till det lite eftersom det blir helg istället för att stå och steka en kyckling file´, göra en fajita....


Jag är så less på att vara själv, jag vill ha en vanlig familj, vill att Petter ska ha ett vanligt jobb. Vill att vi ska vara två som delar på allt, hela tiden och inte på halva tiden... är ju som att vara ensamstående fast jag har Filip den "andra" veckan åxå... har bra rutiner med Filip när jag är själv annars skulle det inte funka, när Petter kommer hem blir det helg för oss... oftast en hel vecka... och då försvinnner alla rutiner eller blir åtminstonde annorlunda. Vi är inte lika noga då, vilket gör att jag får "börja om" nästa gång han åker igen... allt blir så hattigt på något sätt. Själva sysslorna klarar jag själv, jag orkar, jag klarar det men det är tråkigt att inte leva i ett förhållande när man har ett förhållande...vet inte om ni förstår vad jag menar... jag vill ha Petter hemma helt enkelt, så Filip har en mamma och en pappa hela tiden, inte en pappa som är på jobbet i 17 dagar istället för "vanliga" pappor som kanske är borta  i 9 timmar!


Filip har ju lyxen att ha mamma och pappa HELA dygnen däremot när pappa är hemma men det blir inte samma sak.


Ja det var den "lilla" deppen jag hade till middags tid. Vet inte om jag blev gladare av att prata med Petter heller...han kommer ju hem om 10 dagar för att vara hemma i 6 dagar... sen åker han på älgjakt... tyckte VI kunde komma och hälsa på honom där... jo visst...nej tack åker faktiskt inte och sätter mig mitt ute i skogen med Filip nu, han är lite mer krävande än så...


Tycker nog det är den där PAPPAN som ska ta och vara hemma lite mer, inte Vi som ska åka till honom... förstår ju att Petter vill åka och jaga, det längtar han ju efter hela året, det handlar inte om det, bara att Petter varit borta lite väl mycket nu ett tag... *usch* bäst jag är tyst.


Nu blir det snart sängen, trött som en gnu eller nått...

Av Kisse - 21 augusti 2008 21:56

Åh så roligt vi haft idag på drakborgen. Filip bara ÄLSKAR bobby car..även om han mest fick åka den andra röda bilen då Tim ville ha ratt :)


Klättra är en annan sak som Filip ÄLSKAR, fort som attan tog han sig upp och fram överallt. Vi var i stora borgen och jag fick hålla högt tempo för att hinna med min son, A-K var före så det var ingen fara att han skulle göra sig illa! Roligast var nog i nät tunneln (mellersta bilden i nedre raden) för där var det spännande värre att krypa :) Ut till tornet där vi lekte sovande drakar, Tim är ju verkligen inne i en ålder då man kan hitta på vad som helst :)


Avslutade med lunch där men det fick knappt godkänt... kycklingsallad åt jag... *hum* inte bra alls! A-Ks paj såg klart godare ut men med min mage fanns inte så mycket annat till alternativ men blir inte mer äta lunch där inte. MEN dit ska vi igen, SNART! jag tyckte det var kul, Filip tyckte det var kul och vad Tim och A-K tyckte kan ni nog gissa :) Hoppas den håller sig kvar i många år, dit vill jag åka massor av gånger och speciellt i Tims ålder är det ju perfekt lite synd kan jag tycka åldersgränsen för "små barn hagen" eller vad man ska kalla den, för där fick bara barn vara upp till 4 år, bra på ett sätt men krångligt om man går tillsammans när en har barn i en ålder och den andra i den andra, vi klarade oss ju tack vare att Tim ännu inte fyllt 4 år :) men är väll som allt annat, den finns två sidor en bra en lite mindre bra...


Blev lite shopping efter...hämtade ut min ring bland annat :) Filip fick ett par byxor och en body på name it efetrsom dom hade erbjudande om body och byxa för 99.90 :-som hittat, blev en svart body och ett par mjuka jeans med långa muddar :)


Avslutade dagen med att svänga in på Polarn och pyret i sundsvall och fota grabbarna :) Blev även en till t-shirt åt Filip, en blå med cykel på för 60:-, säg vad ni vill..jag gillar att shoppa...för den delen... köpte även ett par saker till mig själv idag (kors i taket) en svart lång tunika på H&M och en ny bh och trosor på kapp ahl (hade 30% på valfri dam) så blev billigt där åxå :) Shoppar jag gör men vidare dyra saker köper jag inte.


Provade en betydligt dyrare sak däremot...en fin fin fin sak på change... åh så fin! Hängde undan den :) får se vad det blir av det men jag ska ju bara gifta mig en gång :)


Bilderna blev hemskt små.. jag vet men kvalitén är inte den bästa så dom gör sig inte mycket bättre som större :( Jag längtar efter en ny kamera, men måste vänta två veckor till (minst) Däremot hade A-K med sig kamera så vi hoppas hon fick till finare kort med sin kamera idag än vad jag kunde med mammas mobil, är ju ändå skönt att kunna fota lite så du får nog inte tillbaka den än mamma :)

Av Kisse - 20 augusti 2008 22:49

Blir inga super duper bilder av denna kamera...jo ibland men fel förutsättningar för det imorse nä jag knäppte på Filip när han lekte med "nya" leksaken, arvegodset från kusinerna :)Han ÄLSKAR den! Allt ska låta för min lilla herre och BOLLAR är dte bästa han vet så denna är ju perfekt! Den låter, det snurrar, det plingar, bollarna flyger och far... och Filip jublar.


Åkte ju som sagt till syster på eftermiddagen efter middagen *god tjockpannkaka, tack, tack* tog vi en promenad runt sjön men på vägen upp till huset stoppade jag in vagnen i bilen och pojkarna fick åka tillsammans i Axel vagn upp för djävulsbacken :)


Både Axel och Filip är ju ute pojkar så själv klart ville dom leka lite ute inann vi gick in och fick go fika :) Vi gungade, Axel lekte lite i sandlådan åxå. Men Filip han vill bara GUNGA han :)


Trevlig eftermiddag, blev kvar liiite för länge... Filip fick havregrynsgröt och lite välling och bytte till pyjamas innan vi for men höll sig vaken hela vägen hem *tack och lov* lite svår att få att somna då han hunnit bli övertrött men nu sover han som en stock. Förr var det perfekt att låta honom somna i bilen på väg hem och bara bära in honom till sängen men det går inte längre, han vaknar och tycker han sovit klart och det blir bara strul. Men efter lite trulade somnade han gott i sin säng och har inte vaknat en endaste gång.


Saknar min sjuka sambo som ligger i norge med feber och hemlängtan... tappat räkningen på hur många dagar det är kvar åxå...11 dagar..*hua* känns fortfarande som en evighet!

Av Kisse - 20 augusti 2008 14:03

Har byt lånat mobil telefon med mamma så nu har jag en kamera :)


Varit och kollat tyg med Annelie men vi ska beställa lite tyg prover och beställa tygerna från stoff och stil istället då vi inte hittad enågot vi blev riktigt nöjd med. Pratat ihop oss lite i alla fall så vi vet hur den andra menar. jag har en klar bild hur jag vill att den ska se ut sedan är det ju Annelie och Patrik som syr den.


Planerat bröllop hela dagen och nu ska vi ta och packa och åka till syster för att planra lite mer och fira att gustav fyllt 7 år, moster stora kille. Tycker inte alls det var länge sedan han föddes och jag cyklade dit, var och varannan dag :) Då hade jag ju lite närmare än vad jag har nu att hälsa på mina syskonbarn.


Känner mig enormt stressad idag över bröllopet, INGENTING är ju klart... jo brödet :) Har i alla fall strukturerat upp allt nu så jag vet vart jag ska börja... imorgon ska jag nämligen hämta min vigselring och lämna in Petters ring (som jag äntligen hittad, var försvunnen ett tag) och min förlovningsring måste ju lämnas på putsning den åxå.


Dags att ta ett djupt andetag...allt ordnar sig, VI HINNER KLART!

Av Kisse - 19 augusti 2008 22:56

Natten blev rätt bra ändå när jag somnat så sov även Filip, i sin säng, hela natten. vaknade halv sju och åt välling i min säng innan vi klev upp och gjorde oss klara för att åka till mamma. Bullbak på göra listan och bröd till bröllopet var där strax efter åtta. Bakat massor, mamma i alla fall jag vet inte vad jag gjort igentligen, tagit hand om min son mest tror jag... nä då assiterat så gott det gick, åkte och handlade osv.


En sak till bröllopet och en till kalaset är nu avbockade. Är ju bra när man kan börja med en del saker lite i förväg, blir tillräckligt mycket att stå i på slutet ändå. Imorgon blir det tyg affären med Annelie, måste ju börja med klänningen åxå :)


Trött som en gnu... vi åkte nämligen med mamma och pappa och hälsade på Mikael, Jeanette, Victor och Freja, trevligt värre! Fick med oss lite efterlängtade leksaker hem. Filip är göra less på sina så bra med lite annat eftersom det faktiskt fortfarande är drygt 1 ½ (inte riktigt men nästan)månad kvar tills födelsedagen. Orkar faktikt inte skriva mer nu, så trött... lägger upp en bild på Filip när han provsmakade bullarna :) Kan tillägga att han matade Sickan med det mesta!

Av Kisse - 18 augusti 2008 22:47

Jag saknar verkligen min kamera, har levt på hoppet om att den ska torka till (om det nu var fukten som dödade den) men nu ger jag upp och det börjar gå upp för mig att jag är HELT utan KAMERA :(


Usch jag har verkligen inte pengar till en ny, inte nu före bröllopet... inte sen heller igentligen hade ju tänkt att den vi har skulle funka resten av vårat liv..typ... i alla fall tills vi sparat ihop till en digital systemkamera...och då hade vi ändå tänkt att den gamla skulle funka som extra kamera att ta med på fester eller ut i skogen typ...


Fortfarande inte kommit i säng.. Filip har vaknat tre gånger sedan förra inlägget så blir nog en lååång natt.

Av Kisse - 18 augusti 2008 22:14

Inte gjort så mycket alls idag, skrivit kalas inbjudan till Filips kalas, ett tag kvar men vet att det komemr bli så mycket fram över att jag tänkte beta av det nu på en gång eftersom vi ändå bestämt när det blir. Hittade gulliga inbjudningskort här, bära att fylla i och skriva ut :) Gratis och bra!


Promenerade i regnet och hämtade posten när Filip sovit klart men annars har vi hållt oss inne. Filip har blivit förkyld, snorig :(


Nisse och Kicki kom på eftermiddagen. Filip (och jag) blev så glad, vi är ju lite uttråkade. Badade och slö tittade på tv en stund innan välling och sova... sova ville han dock inte..eller vill och vill.. trött är han men eftersom han är snorig kan han inte suga riktigt på tutten och då blir han arg... jobbigt och frustrerande. Har pallat upp sängen och bytt ut kudden så hoppas han får sova inatt. Har hållt på i närmare två timmar men nu *peppar, peppar* verkar han sova...


Bäst att gå och lägga mig utifall det inte blir många timmar sömn... baka bullar imorgon om Filip inte är sämre.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards