Alla inlägg under augusti 2008

Av Kisse - 10 augusti 2008 22:03

Har varit så seg hela dagen så på eftermiddagen bestämde vi oss för att gå ut hela familjen. Filip har lekt en massa med mamma och pappa och sedan plockade jag en burk med hallon som vi mumsade i oss sittande på gräsmattan.

 


Bestämde oss för att ta bilen upp till skogen för att hinna plocka lite kantareller innan det var läggdags för Filip. Petter bar honom på ryggen i ergon och det gillade han.

 


Somnade efter ett tag så Petter gick hem med Filip på ryggen för att vi skulle slippa väcka honom med att sätta in honom i bilen och sedan ur bilen då det ändå var så nära hem.


Rensade kantarellerna och förvällde dom på en gång. Blev ingen bio idag då A-K kände sig hängig och hade feber. krya på dig så tar vi det en annan dag istället.




Petter och Stefan sitter och kollar på skräckfilm själv har jag blivit för blödig för sånt, jag som älskade skräck förr... nu får jag ångest och väntar på komedin vi ska se efter.

Av Kisse - 10 augusti 2008 13:39

Usch nu vet jag varför jag dricker så sällan (i alla fall så här mycket)... jag verkligen HATAR att vara bakfull! Ont i huvudet och skakis idag, inte bra drack vin igår igen, var på pubbafton (jag, A-K och Barbro) och fick sedan mer främmande mitt i natten vilket resulterade att vi blev uppe till fem, Filip vaknade vid sju...nio fick Petter ta över sonen så jag fick sova två timmar till... klev upp och badade hela familjen i vårat lilla badkar fördelen är att man behöver inte så mycket vatten :)


Ikväll blir det bio med A-K nu ska jag fortsätta vara lat och bakis tills sonen vaknar då måste man bli pigg igen.

Av Kisse - 9 augusti 2008 13:27

Fick tips på fredags kvällen om att det var jätte bra rea på Po.P så kunde inte låta bli att åka in och titta...blev en dyr tittning men jag fick otroligt mycke för pengarna... skaljacka, överdragsbyxor och en t-shirt till Filip, ett par leggings till mig (ja jag vet att det är mamma kläder men hemskt skönt att stoppa in den mjuka magen)och en landskapsklänning... känner ju en hel drös som som väntar smått men blir väll som vanligt att det läggs i min egen hög i väntan på en lilla syster :)


800:- kostade alltihopa men skulle ha kostat närmare 1900:- så det var verkligen ett klipp och det är ju kanon kläder. Hämtade ut regnkläderna på lindx, jackan var hemskt lång på Filip så den sitter nog perfekt till våren men det funkar nu åxå, byxorna passade precis. Köpte även ett par gummitstövlar i stl 20 (då kan han ha tjocksocka i) för 149:- så nu är vi rustade för att kunna vara ute hela hösten :)


Kostade på mig själv en ny t-shirt på cubus åxå, gullig :)


Bjöd hit A-K (som även var med på stan) och Peter på grillat.

Av Kisse - 8 augusti 2008 22:40

Idag blev det shopping, fick med Petter in på birsta city. Började på Lindex och köpte den underbara moln fleecen och bruna fleece byxor till, perfekt att ha i vagnen när det ska sovas ute senare i höst.


Tydligen hade Petter spenderar byxorna på sig.. gick på guldfynd och tittade ut min vigselring. Så nu är ringen beställd!!! Jätte fin jag är så nöjd! Petters förlovningsring ska lämnas in på riktning och gravering bara.


Petter var in på norrländska, köpte magasin till bössan och skott. Gjorde även av med sitt presentkort genom att köpa en ny jakt jacka.


Köpte sista pinnen till spaljen och en trappgrind, bild kommer när det är klart. Även en liten kontakts lampa till Filip införskaffades för att se om det är mörkrädd han blir när han vaknar på natten och det är kolsvart i rummet.


Var på barnens hus och kollade in födelsedagspresent och nu är vi osäker igen... köpte i alla fall en stor plast kasse, så fin.


Stor handling på ica maxi åxå , köpte vinterhandskar år Filip, ser bra ut 60:- spänn är rena fyndet, tror inte vi kommer vara ute så mycket om det är snor kallt heller. Så vi kom inte hem förrän närmare åtta, gjorde välling och stoppade sonen i säng som somnade direkt. Jag sitter nu och dricker vinet vi ska ha på bröllopet...lite osäker men tror dte blir bra..det blir ju godare och godare i alla fall :) Är hemskt dålig på att dricka alkohol nu, har fått i mig 1 ½ glas på 2 timmar, visserligen ska ju vin just smuttas men Petter skrattade åt mig när jag kände mig halv full på två glad vin härom dagen :) Petter gick till grannen för att hämta traktorn...för två timmar sedan ...*grr*

Av Kisse - 8 augusti 2008 22:33

Då åkte vi hemmåt... en herrans massa mil. Tror det hette Siksjön vi stannade vid sista natten strax före Mora åkte lagomt tills filip började bli trött och tog sig en tupplur lite mer än halva sträckan. Stannade på älvgrillen i ljusdal och åt lunch och åkte sedan till moster britta fö att få en kopp kaffe och där blev vi kvar i flera timmar. Är ju inte så ofta man hälsar på i lilla Ljusdal så det var roligt och trevligt. Filip blev överlycklig över alla hundar och kattungar :) Han har nog saknat djuren allra mest!


Kom hem och packade ur husvagnen, Petter åkte och köpte pizza eftersom kylen var helt tom. Somnade skönt i våran egen säng, den hade jag saknat mest och micron :) Snacka om att man är bortskämd men att laga mat och diska är inte roligt i husvagn, går ju verkligen fort med gasol men ändå. Rinnande vatten är en lyx det åxå.

Av Kisse - 8 augusti 2008 22:13

Filip är en riktig buse, vet precis hur han ska flörta med alla i sin omgivning :) Just nu är det klättring som är det roliga... mindre roligt för oss eftersom det resulterar i en massa vurpor..en ner för soffan i husvagnen..men tur att det inte var bordet för dit tar han sig allt.... gick ju bra men *hua* vad rädd jag blev, fick tag i byxorna och dämpade fallet lite i alla fall.



Av Kisse - 8 augusti 2008 22:12

Sista kvällen innan hem färd. Petter och Filip var ute och sparkade boll medans jag gjorde den avanserade middagen varmkorv med bröd :)


Sedan packade vi om skötväskan med lite udda saker...bland annat en flaska aurora och sockerdricka.... här skulle det drickas sommardink :) Vi köpte ett fiskekort eftersom vi bara hade ett fiskespö med oss..(trodde vi men det andra låg i bilen) var ju nämligen ädelfiske där vi stannat. Släpade ut husvagnspallen och turades om att hålla Filip sällskap och fiska. Filip somnade gott i vagnen (liggdelen) och vi fiskade i flera timmar innan regnet blev allt för intensivt och det inte nappade längre, både jag och Petter tappade varsin fisk så vi blev fisklösa.


Satt i husvagnen och spelade kort, jag vann... typ hela tiden, Petter vann en gång :)


Av Kisse - 8 augusti 2008 21:42

Campingen i Falköping var kanon bra. Frächt och rent och LEKPLATS! Vi gick dit direkt och lekte och lekte tills det blev läggdags för sonen. Jag och Petter åt grillat och drack vin, hade så mysigt, för en gång skull hade vi tid att prata om allt och ingenting.


Klev upp på morgonen och gick till LEKPLATSEN! Lekte fram till lunch, Petter packade ihop husvagnen och Filip fick lunch innan vi drog vidare. Skönt att veta att Filip lekt sig trött och behövde sova, sov i tre timmar, otroligt skönt eftersom vi satt i bilen ytterligare några timmar... fick problem att hitta camping då man måsta ha camping kort och vi vägrade köpa sådant eftersom vi med största sannolikhet inte kommer komma ut på camping något mer i år. Slutade med att vi stannade på en rastplats tillsammans med ett gäng husvagnar och husbilar. Betade i alla fall av näramre 30 mil...*hua*... går ju inte allt för fort med vårat as till husvagn heller.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards