Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Kisse - 9 oktober 2011 16:58

Har ju som sagt varit totalt orkeslös de senaste veckorna men orken börjar sakta men säkert komma tillbaka så idag tog vi och packade ner lite kaffe, fetis och den sista påsen bullare i väskan och begav oss till skogen. Stefan kom precis när vi skulle åka så han följde med han också.

  Våra barn är ju otroligt van att avar i skogen och Filip tar sig fram snabbt och lätt, Lukas har det lite kämpigare, dessutom var han trött så han gick en bit och efter fikat så fick han åka på Petters rygg och somnade efter en stund.

     

Är ju otroligt bra för motoriken att gå i skogen även för Stefan som klagade över ryggont ;)

  Skulle vilja ha en sån där bärryggsäck då man får upp barnet en bit nu, Lukas är inte helt nöjd att hänga i ergon bakom Petter då han inte ser något alls.

  Dessutom börjar han växa ur den och huvudet ryms inte längre och får inte samma stöd men det går... till våren är han nog redo att gå mer i skogen själv för nu blir det nog inte så många fler turer denna höst mest älgjakt för maken och jag och barnen ger oss ju inte ut på egen hand så gärna.


Men det händer faktiskt att jag tar en liten tur i skogen själv eller med barnen men de brukar bli korta helt enkelt för att jag är lite rädd att gå själv dels för djur och dels för att gå vilse.


Imorgon blir det jobb, jag hoppas att ernergin är tillbaka på riktigt då, måndag är rätt lugn dag så det går nog bra. Blir en spännande vecka, veckan som kommer.... och jag lovar att ni ska få veta lite mer ni också... kanske tar mitt bloggande fart igen också...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards