Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Kisse - 14 oktober 2011 21:34

Då är vi åter igen inskrivna som blivande föräldrar hos barnmorslemottagningen :) Valde att ha samma barnmorska som jag hade till både Filip och Lukas. Känns tryggt och bra när det är så himla få tillfällen man ska träffa barnmorskan. Nästa besök är inte förrän v. 25 så det är verkligen glest med besöken. Ska ju däremot in på ett ultrlajud när jag är i v. 19 men det sker ju på sjukhuset och då träffar vi inte Runa.


Alla värden såg bra ut och jag fick inga klagomål på min vikt ;) Tjoho det lönar sig lite att gå ner i vikt innan en graviditet ;) Sen har jag ju tappat nästan 5 kg till sedan jag blev gravid så nu är det bara att vänta på uppgången ;) Eftersom jag tidigare haft problem med UVI så ska jag redan till veckan lämna in urinprov och det lära jag få fortsätta göra resten av graviditeten skulle jag tro har ju tydligen väldigt lätt för att dra på mig infektioner.


Känns skönt att det är fredag idag är verkligen helt slut efter veckan, jag längtar tills den här enorma tröttheten börjar ge med sig! Somnade TVÅ ggr med barnen på jobbet men vaknade tack och lov av mig själv båda gångerna direkt, ångrade att jag inte valde att ta rast i anslutning till att sova ner barnen jag skulle nog behöva sova en stund med dom varje dag ;) Har faktiskt sovit mig igenom rasterna när jag väntade både Filip och Lukas men då hade vi större personalrum och hörnsoffa så jag kunde ta upp halva soffan. Nu har vi en liten plutt tresitts i ett minirum och kallt är det där också så där blir det inge sova... mer än de två ggr i veckan då jag sover ner barn på madrass då ;)


Maken åker på jakt i helgen och jag och barnen är bjuden på kalas. Hoppas Petter komemr hem tidigt på söndag för då ska vi nog ta och åka och hälsa Eddie välkommen till världen, snooza lite bebis nu när vi inte längre är sjuka, friskare än så här blir vi nog tyvärr inte, tror de allra flesta är lite småsnoriga nu den här årstiden.


Jag längtar enormt efter att bara få sova ett dygn eller två men när jag väl för chansen att sova ut då vaknar jag pigg och utvilad skit tidigt :( Ångrar att jag inte tog makens erbjudande om att gå och lägga mig redan efter maten men tjurig som jag är så är jag ännu uppe och tröttare än någonsin...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards