Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Kisse - 10 oktober 2011 21:53


     

Fina bilder på min kusin Anna och hennes yngsta dotter DISA från brorsans bröllop. Sakta men säkert tänkte jag ta och visa upp lite fler bilder från bröllopet :)

Av Kisse - 10 oktober 2011 20:23

Det första avslöjandet


Det andra avslöjandet kom här


Och nu idag kommer det TREDJE AVSLÖJANDET om att familjen utökas med ytterligare en liten parvel. På onsdag går jag in i v. 12 men vi har sett den lilla på ultraljus i v.9 så jag känner mig rätt trygg att det inte ska gå på mer tok nu (kan ju alltid gå fel när som helst i graviditeten men jag känner ingen oro för det om jag säger så då).


Var nog nämligen så att vi skulle fått två men utan att gå in närmare på det kan jag säga att en kommit ut redan tidigt i graviditeten därav det tidiga ultraljudet man var helt enkelt säker på att jag fått missfall. Kan även varit en blödning i själva moderkakan (fast låter inte lika troligt då jag inte blödde...) men allt såg bra ut och...


Lill pyret var där, hjärtat tickade, armar och ben hade börjat utvecklas   

En väldigt dålig bild på skärmen såg vi både armar och ben tydligt jag och herr doktor. Fick en otroligt bra doktor måste jag berätta också hans namn vet jag inte men han tog sig tid, han lyssnade han tittade, klämde, kontrollerade allting, mätte och förklarade, visade gulsäcken som ger näring de första veckorna. helt enkelt tog min oror på allvar och stillade sedan de flesta frågetecknena förrutom vad som hände där i början där finns bara ett gäng antagnaden.


Varit rätt tunga veckor med förkylning som inte velat ge med sig och till slut fick jag ju pencillinet som gjorde mig frisk, slemlösande har jag kräkts av och nässpray ville läkaren inte ge mig mot bihåleinflammation så då fick det bli pencillin som var ofarligt mot barnet.


Mår mer illa än jag gjort de tidigare graviditeterna, några spökveckor där jag mådde bra (då vi misstänkte missfallet, min egen teori att hormonet sjönk en aning) för att sedan komma tillbaka med dunder och brak i och med förkylningen och allt slemmande. Har fått prova på det där med att kräkas inför våra gäster ;) Tack Sussie tusen ggr åter att du bar ut kattlådan när katten bajsat ;)


Matlagning får Petter stå för medans jag hulkar på toaletten :(


Jag brukar aldrig tugga tuggummi inför barnen på jobbet men nu har jag inget val det... eller kräkas... försöker iaf vara diskret och tack vare goa kollegor ska nog detta gå bra även på jobbet :)

 

Min livräddare är dessa åksjukearmband som får mig att kunna stå på benen, är rätt klen  alla fall eftersom jag tappat 5 kilo på bara 4 veckor. Välbehövligt men lite för rask takt :(


På fredag är det inskrivning hos barnmorskan det ser jag fram emot även om det är ultraljudet man längtar mest till :)


Men i början av Maj då blir det bebis snoozande igen, känns lite galet ännu men blir nog galet bra ;) Jag trivs med ålderskillnaden på barnen  2 år mellan Filip och Lukas och nu blir det ett lite större glapp till nästa vilket behövs då Lukas är sju resor vildare än Filip någonsin varit ;)

Av Kisse - 10 oktober 2011 09:15

Lukas fick en alldeles egen springcykel när han fyllde år, en beg. efter kusin Axel barnen är överlyckliga både Filip och Lukas (och Olliver ;)) Vi har ju ofta främmande vilket är väldigt roligt för barnen som har många kompisar men då gäller det ju att dela med sig och det är ju inte alltid så lätt. Nu finns det mesta i massupplaga på våran gård. Lukas följer ju brorsan hack i häl och Flip hinner ofta inte "växa ur" grejerna innan det är dags för Lukas så då var det ju perfekt nu när Axel faktiskt växt ifrån sin springcykel att Lukas fick ärva den.

  

Tyvärr går det inte att sänka sadeln så pass mycke att Lukas når ner och barnen har just nu bytt för en tag då Filips springcykel går att sänka mer. Filip är lycklig efter Axels gamla springcykel är ÄNNU häftgiare än hans ;)

  Den ser ut som en cross :)


     

Filip på första bilden. Filip och Olliver på andra och Olliver på den tredje bilden.


Olliver var ju här häromdagen och han bara ÄLSKAR springcyklarna, Lukas sov här och då var det ju lungt för Olliver att låna hans cykel annars blir det liv ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards