Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Vill ha lön

Av Kisse - 18 maj 2007 22:45

Tv bänken ihop plockad :) Golvet hyvlat och nu börjar Petter och Stefan lägga klickgolvet, förhoppningsvis så är det klart imorgon bitti när jag vaknar. Nu ska jag kvällsfika och sedan blir det upp för stegen igen... har ännu inte känt att jag är trött, har inte låtit kroppen känna efter eftersom jag vet att det blir som ett slag ihuvudet och sedan sover jag :( Men mycket har blivit gjort idag och ännu är det bara fredag... känns som om helgen kanske kommer att räcka till för det jag planerat in... är väll tapeterna till hallen som ligegr i riskzonen, ska ju hinna spackla väggarna uppe och slipa dom innan jag åker och köper tapeterna har jag tänk.


Funderar på at vänta med tapeterna tills jag fått lön, pengarna börjar tryta på kontot nämligen och jag skulle vilja köpa en ny matta till nya vardagsrummet och en byrå upp till hallen eftersom vi inte längre kan ha garderober där länge (för lågt i tak)och nånstans måste jag ha gardiner och sängkläder. Blir en ikea sväng då lönen kommit in på kontot, tänker inte använda renoveringpengarna till inredning utan det får lönen stå för, annars försvinner pengarna fort till sånt dom inte är till för.


Vet vilken byrå det blir men har lite svårt att bestämma färg på den, ekfaner eller mellanbrun, tycker båda är skitsnygga men har ju resten av möblerna (tv bänk och vardagsrumsbord) i ekfaner så jag vet inte...blir det för mycket att ha den åxå i samma färg (dom står inte i samma rum men ändå i närheten av varandra då det bara är en halv vägg mellan)eller om man helt enkelt ska bryta av lite med att ha i en annan färg (står ju faktikt inte i samma rum). Petter säger som vanligt : "ta vilken du vill", han tycker båda är fina.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards