Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Varmt och mysigt i vagnen

Av Kisse - 4 januari 2010 21:11

Varit och grattat Emelie som fyllt år, passade på att bli klippt åxå *tack Emelie*, känns otroligt skönt förutom att det kliar överallt :( Petter och Filips tur någon dag när hon har tid :)


Lukas sov middag ute i vagnen idag då det fortfarande var en behaglig temperatur på ynka -6, kändes rejält mycket kallare när vi traskade ner till Camilla då var det -14, Lukas i vagnen och Filip på snowracern, tror vi alla ville ligga nere hos Lukas i varma goa vagnen. Eftersom det kryper rejält under nollen så blir det påsen (som vi köpte av Nikita) till Lukas, tänk vad bra att man planerar saker och ting ;) Pojkarna har en varsin likadan eftersom  jag varit så himla nöjd med den vi har till Filip och ville ha matchande :)


    

  

Titt ut, nyfiken Lukas!


Lukas invigde även finaste babuska byxorna idag oj oj skulle vilja pausa tiden en stund nu, det här formatet på barnet är perfekt, han är hemskt glad, skrattar och" pratar", vi har rätt inbetade rutiner, han sover ännu mycket, äter på rätt fasta tider och är relativt nöjt litet barn om än en liten mamma gris ;) Lagom i stl så där, gullig och fin, perfekt bebis ålder då de flesta smälter ;) Fast å andra sidan längtar jag efter att få se honom utvecklas lära sig saker men just just nu skulle jag kunna pausa och NJUTA EXTRA MYCKET, hjärtat skriker NEJ BLI INTE STOR, jag är inte klar med bebislivet ännu... sista barnet? ALDRIG I LIVET, säger jag nu fråga mig om två år, då kanske jag är nöjd med två ;)

  

Lukas har Molo babuska byxor och ej sikke lej body. Mamma i amningstop från H&M.



I nuläget känns det faktiskt riktigt bra att Filip ska börja på förskola igen, jag får lite egen tid med Lukas, även om han mest sover de timmar Filip kommer vara på fsk. Vi får vila lite från varandra jag och Filip, blir rätt intensivt att ha båda barnen hemma även om jag verkligen älskar det. Filip får leka med barn i hans egen ålder (kusinerna är ju äldre och bebisarna är ju mindre) vara med på lite mer pedagogiska aktiviteter sjunga, ramsor etc. Vi är ju rätt duktiga på att pyssla och greja här hemma men när det gäller sjunga då ratar Filip sin mamma, alltså jag har ingen sångröst men sjunger hellre än bra (tillsammans med barn iaf) men tydligen tycker Filip det är riktigt illa ;) Han älskade nämligen samlingen på fsk.

Nä som sagt jag tycker det känns rikigt bra nu har vi haft en mjukstart med bebisen och är redo för ett steg till, kanske blir det bättre med sömnen och humöret åxå om han får lämna gården lite oftare :) Dessutom kommer han bara gå max 15 timmar i veckan, är det dåligt väder eller vi är sugen på att göra något annat då får han vara hemma :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards