Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Ungen höll på att skrämma skiten ur oss

Av Kisse - 13 januari 2010 09:13

Inatt höll Filip på att skrämma skiten ur oss... som vanligt blev det sent och både jag och Petter ville duscha innan läggning eftersom vi rivit väggen och dragit fram en massa spån och skit, Lukas vaknade i samma veva så passade på att byta blöja på honom så jag, Petter och Lukas var inne på badrummet och Petter tyckte han hörde något, lyssnade.... nä var nog inget... en stund senare, jag duschar och pratar samtidigt med Petter när handtaget till badrumsdörren sakta trycks ner... riktigt sakta... åker upp igen och trycks ner sakta... låååångsamt åker dörren upp... men ingen där... vid det här laget är både jag och Petter knäpp tysta och har nog slutat andas båda två... innan vi slutligen ser en liten Filip hand på andra sidan om dörren, lilla älskade unge vad du skrämde oss... Filip hade bajsat och vaknade så klart så det var nog honom Petter hörde men han har aldrig kommit ner så där förr och vi hade inte stängt grinden uppe, det gör vi inte förrän vi går i säng för natten hela familjen. Men herre gud vad rädda vi blev ;)


Filip skrämde mig tidigare på kvällen åxå, Petter hade lagt honom och kom sedan ner, vi pratade lite innan Petter skulle iväg och spola isen, hördes ingenting från övervåningen och jag antog att Filip sov så efter en stund gick jag upp för att hämta kabeln till kameran och tittar då in till Filip som vanligt, blev så rädd så jag höll på att skrika då ungen sitter upp i sängen och tittar på mig, i bäck svarta mörkret. Jag var ju helt säker på att han sov, bäddade om honom och gick ner och ändå hördes inte ett knyst från övervåningen utan han somnade själv i sin säng *jiho* det händer inte ofta, han vill att vi ska sitta inne på hans rum tills han somnat, Petter får sitta utanför vid datan men jag måste sitta i fotöljen. När petetr är borta brukar det gå lättare då skyller jag helt enkelt på Lukas och det accepterar han, gråter Lukas så måste mamma gå, vilket är otroligt skönt att han går med på det!


Filip somnade tills slut i våran säng (efter han halvt skrämt ihjäl sina föräldrar) så inatt har det varit fullt i sängen precis HELA natten :( Klockan sex vaknade Filip och hade börjat bli lagomt trött nu när jag lämnade honom på förskolan, inte alls lika villig att stanna idag, lite tårar men sedan blev det bra.


 
 
Nikita

Nikita

13 januari 2010 12:01

Vi får också sitta bredvid albin eller ligga med honom tills han somnar, jag tkr det är rätt jobbigt för ofta har man tusen saker man vill göra på kvällen så fort dem somnat.. å då går man bara å väntar på de.. men ibland somnar albin själv, det gillas!!

härligt med renovering , spån å grejjer ;)
nej huva :D
vi har trappen på g nu men det kostar ju en del också
och vi var tvugna att köpa nytt bilbatteri + laddare till bilen
så trappen får tråkigt nog vänta lite :(

http://nikital.blogg.se

 
Ankis

Ankis

13 januari 2010 15:16

Tur att ni va på toa då, om skiten skulle ur er tänkte jag... ;)

http://viborpalandet.blogg.se

 
Krille E.

Krille E.

13 januari 2010 17:03

Vi sover också alla fyra i vuxensängen. Har ju bara den uppmonterad häruppe i Umeå, men på fredag så åker även den ner till huset! tillsammans med allt annat vi inte flyttat redan. Fasen vad saker man samlar på sig medn som inte syns förrän man flyttar!

http://ma-lin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards