Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Spännande renovering

Av Kisse - 21 januari 2010 00:02


Det är spännande att renovera gamla hus, man vet aldrig vad man kan hitta.... vi har väll mest hittat döda mumifierade råttor ;) Men i denna vägg dök det plötsligt upp en dörr ;) Lite komiskt att Petter lyckats dra in värmen precis under dörren... som om han kände på sig att det var precis där de skulle upp ;)


Bäst var ändå när han skulle berätta det för mig och jag hörde fel.

P: jag har hittat en dö (rr)

K: VA???? hänger klart tvätten innan jag går och tittar... jaha en dörr jag tyckte du sa en DÖ...


Ha ha man är rätt härdad va ;) Dock lite rädd för mig själv... min reaktion.. ja ja en död i väggarna...jaja inte värre än så....


Äntligen börjar det ta sig i gamla pannrummet  min man jobbar och sliter med vatten och värmeledningar som går härsan och tvärsan, otroligt vilket händig man jag har... själv kan man ju ingen sånt där alls utan får snällt vänta på min tur, målning, tapetsering etc. under tiden får jag hålla ställningen i resten av huset och ungarna och se till att maten står på bordet i lagom tid :)


Stefan var här tidigare ruskade mest på huvudet och frågade Petter vad han ska göra när alla dessa renoveringar är klara... han tror Petter kommer klättra på väggarna då ;) Själv tror jag att vi ALDRIG  kommer bli riktigt klar, finns ju lixom alltid något att greja och fixa och slutligen börja om... se bara vad vi gör nu... renovera tvättstugan... *hmm* Det var lixom det första vi gjorde och nu gör vi om det... ribban höjs lixom hela tiden... sen har vi garaget, logen hundstugan, lekstugan och ja just det ja traktorgaraget där taket rasat in... Nä du Stefan, vi blir aldirg görolösa på denna gård!!!

 
 
Nikita

Nikita

21 januari 2010 03:46

ja håller med dig , man kan hitta allt förbannat konstigt då man renoverat ett gammalt hus, både på gott och ont..

http://www.nikital.blogg.se

 
Ingen bild

anki

21 januari 2010 15:21

Niklas fick en hel påse leksaker av Maria nu när de rev vägen och hittade dem, de roliga var att han kom i håg att han hade stoppat dit dem och inte fått fram dem igen. Var nog ca 3-4 år när vi gjorde om i köket. Så nu när han hörde att de skulle riva sa han att jag vill ha tillbaks mina leksaker;)
Men vi har hittat använda kondomer i gamla piggkammararn....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards