Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Grejat massor

Av Kisse - 25 januari 2010 20:10

Måste nog säga att jag fått MASSOR gjort idag ändå, trots en envis huvudvärk, trots att vi haft främmande, middagsgäster, mer främmande så har jag mellan varven hunnit med att städa/skura övervåningen ,vika in tvätt i garderoberna, stryka och byta gardiner i nästan hela huset, tagit av och tvättat klädseln på Filips bilbarnstol och total sanerat stolen,var på tiden kan jag säga, gömde sig många kladdiga godisar och smuts där under klädseln :(


Dammsugit och torkat golven nere, dragit fram ett stort tungt skåp och skurat även där bakom fick nått äckel anfall ( blir äcklad och tycker det är skitigt överallt ;)) och sedan tog jag tag i ett nytt projekt jag har, en gammal gammal stege... dock kan jag inte riktigt bestämma mig om den ska få vara mörk träfärgad eller om jag ska måla den vtit Hade tänkt låta den vara som den är men inser att det har lite för mycket skavanker för att jag ska stå ut med de så finputsning får det bli och då står jag där med färgvalet...

Gillar sånna här dagar, när jag blir effektiv utan att vara medveten om det ju mer jag får gjort ju mer energi får jag men just nu sover båda barnen och jag sitter ner och åter hämtar mig lite, tänkte jag skulle hinna tävla lite innan ett gäng tävlingar som jag titatt ut går ut, var ju länge sedan jag vann nu ;) Men tävlar man inte kan man inte vinna så är det!


Maken ska tydligen iväg och ränna imorgon och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på under tiden, börjar bli rastlös hemma samtidigt som jag inte vill göra av med pengar, Filip ska på förskolan så det blir alltså jag och Lukas som ska hitta på något att roa oss med :)


Uppdatering 21.30; Det kommer ingen bild jag har bestämt mig för att måla den VIT och ni får se före och efter bilder sen dessutom gjorde den sig inte bra på bild, hur det nu kan komma sig... är det bara mina ögon som ser skönheten där bakom???? Nu har jag inte tid att sitta här, miljoners miljoner spikar ska dras ut :)

 
 
Kusin Eva

Kusin Eva

26 januari 2010 09:30

Hej!
Hittade en stege på tippen i sommras som ja ska göra i ordning...den ska oxå bli vit! =)

Kram Eva

http://fen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards