Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Insnöade snart

Av Kisse - 27 januari 2010 10:29

Å snön den bara vräker ner... bestämde oss för att vara insnöade idag även om vi skulle tagit oss in i morse så vet man aldrig hur det ser ut när man ska in på gården  igen men kors i taket så har traktorn jag svor ve och förbannelse över att den bara åker förbi börjat tagit våran ifart *jippi* Hörde att våran röris hade några ord med saken att göra och jag är evigt tacksam!


Filip fick vara hemma från fsk idag allra mest för att han fortfarande sov när det var dags att åka eftersom han varit vaken X antal timmar inatt och sen för snön då, ställde även in bvc med vikt kollen på Lukas, han växer och gå rupp i vikt så då skjuter vi på det istället för att riska livet ute på hala vägarna.


Känner mig otroligt seg idag, snorig och trött så in i bomben, Lukas har ätit mest hela natten känns det som och flyttade till slut över honom till hans egen säng och där sov han... hela en timme ... måste verkligen ta tag i det där sova egen säng... båda barnen och Petter i sängen och då kom även katta och skulle få plats men är gick han då bet... jag avskyr katter i sängen men Petter tyckte ju att Sylvester "vaa såå liiiten, å såå ensam..." Inte lika liten och gullig längre... Nä katten åkte fort ur sängen.  Barnen sängar och vagnar är total förbud för katterna!


Vad tycker ni om katter i sängen?

 
 
Ingen bild

anki

27 januari 2010 11:35

Gärna djur men inte i sängen det är äckligt!!!!!

 
Ankis

Ankis

27 januari 2010 13:25

Ja våra kattor har ju för vana att sova i sängen, tycker inte kattorna i sig är äckliga, men dock när dom släpar med sig kattsand upp i sängen är det smått irriterande. Och Nike sover i sängen hos svärisarna, men hon kan mycket väl skilja på hemma och borta och gör inte ens nåt försök hemma.

http://viborpalandet.blogg.se

 
Anna-Karin & Molly

Anna-Karin & Molly

27 januari 2010 13:26

Håller med där helt och hållet inga djur i sängen, vagnen soffan med mera, Speciellt inte i knät vid matbordet!

Tror inte jag skulle klara av att ha nå djur nu medans molly är lite, har allerig mot allt som heter djurhår;O) just nu.
Bryr mig inte om de när vi är borta men hemma då är de annat..

Men jag skulle gärna ha en Häst eller 2=O)!

Kram

http://www.annakarin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kusin Lena

27 januari 2010 15:47

När Sixten var liten och ensam så fick han sova och sitta överallt med oss... han var lite som ett surrogat för barn.
Men sen när vi kastrerade honom så vart han så stoooor så nu får man nästan inte plats själv, om han skulle ligga med oss i sängen.

Men på somrarna får han och Ragnar absolut inte sova i sängen med oss för jag får äckeltankar och lite panik om fästingar ...

Sen är det riktigt ajabaja i Sagas säng, spjälsängen och i vagnen... dom har försökt men ack vad de bedrog sig... rejäl smäll i baken och sen har de aldrig försökt igen! :-)

Konstigt... men jag skulle ALDRIG ha en hund i sängen... bara om det är mammas kingen...hihihihi

Kram

 
Malin

Malin

27 januari 2010 17:55

När våran Nisse ligger vid våra fötter tycker jag det är OK, men högre upp än fötterna kommer han inte. Gillar inte när han ska komma och gosa i ansiktet. Som tur är gör han bara det på Krille =) Kan dock vara jobbigt ibland att ha han vid fötterna då jag måste få röra mig som jag vill.....

http://ma-lin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cicci

27 januari 2010 18:18

Ellenor sover med nissa i sängen, men de är bara när Tony inet sover med henne så hon slipepr sova ensammen:)
Men katter i vagnar är det bara bortbrot som gäller, sen händer en olycka så lätt om de skulle råka ligga en bebis där!:(
Hörde för den delen att älsklingen min kanske skulle komma upp i helgen, få han att arbeta hårt ;) Haha. Ha så bra därborta!
Kramar cicci

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards