Alla inlägg under maj 2011

Av Kisse - 26 maj 2011 21:30

Eftermiddagarna blir rätt långa och tråkiga nu när Petter jobbar så jag och barnen gör det bästa för att roa oss... igår blev det en promenad för oss själva (allt för att komma över 10 000 steg).

 

Och idag räknar jag barnen som "friska" och vi törsa oss på promenad och lite lek tillsmmans med Zanna, Alma och Alfonz.

     Alma gungar


  Zanna med Alfonz (förlåt Zanna men bilden är fin)

  Och Alfonz då, söta söta Alfonz med sina fina fina ögon.

        


Efter middagen gick vi ut och klippte gräsmattan (igen mindre än en vecka sedan sist, nackdelen med sommar är dte inte snöskottnign så är det gräsklippning) och sedan hoppade barnen lite studsmatta. Imorgon är det jobb (stängning) för min del och Petter är ledig så han har barnen som ännu inte är helt pigg. Även om de är mycket bättre i sina ögon ska Filip ännu ha salva i ögonen 4 ggr/dag och båda barnen är rejält snoriga.


Jag längtar till jobbet, känns som evighet sedan jag var där!!!





Av Kisse - 25 maj 2011 15:30

Båda barnen ser riktigt fina ut i sina ögon idag *jiho det vänder*


Jag däremot känner mig TRÖTT, sjukt trött och uttråkad, less på det mesta :( Gjorde iaf ett ryck och plockade in 2 kg rabarber och gjort en laddning rabarber saft. Filip går omkring som en äggsjuk höna i väntan på prov smakning ;)


  Gjorde en laddning thekakor också, gott med nybakt och hemmagjord saft :)

Av Kisse - 24 maj 2011 20:57

Nu ska man lära sig med det "nya" att vara själv med barnen igen... kunde gjort det lätt men gillar ju att trixa och dona lite åxå ;)  Fick snilleblixt om att koka rabarber kräm vilket gick kanon bra, klart på ett skuss ;)

Är ju sjukt gott så iår ska varenda rabarber plockas och ätas upp eller tärnas för att läggas i frysen. Perfekt att ta upp när man vill göra kräm eller paj! 


Lukas åt för glatta livet ;) Ni ser ju att hans ögon också kladdar men vi skulle avvakta och tvätta med vatten ett par dagar till på honom medans Filip alltså fick ögonsalva till sina ögon som ska smörjas 4 ggr per dag i 7 dagar *tjosan vad roligt...NOT!*

   

Filip började redan här började bli trött...han ratade krämen. Jag kom sedan på den brijanta idén om pannkaka till middag. Bra att veta till nästa gång den briljanta ideén kommer är att det inte är så kul att stå och steka pannkakor och passa två sura ungar samtidigt... Filip som sagt trött och Lukas hängig...


Men sedan åt de pannkaka för glatta livet sedan och vi hann faktiskt med råge bli klar och ta oss ner på byn för att möta Zanna, Alma och Alfonz för dagens promenad. Filip somnade såklart och sover ännu, min förhoppning är att han sover tills imorgon då han haft några dåliga nätter med lite sömn säkert pga ögonen som stör honom.

Av Kisse - 24 maj 2011 11:30

Blev ögonsalva till Filip nu hoppas vi det vänder!

 
Av Kisse - 23 maj 2011 21:58

Idag har jag varit hemma och vabbat för typ andra gången sedan jag blev mamma ;) Har varit förskonad från att behöva vabba, oftast har Petter fått ta sjuka barn och jag har jobbat ;)


Men idag var det min tur, båda barnen har ögoninflammation :( Lukas har varit hängig och gnällig och kläggar mest när han sovit men Filip ser hemsk ut i ena sitt öga så imorgon ska vi se till att få en tid på vårdcentralen och visa upp det.


Imorgon börjar Petter på sitt nya jobb, snabba vändningar här hemma så han åkte aldrig iväg och jobbade utan kommer börja jobba på "hemmaplan" istället. Som vanligt finns det två sidor, jag är glad över att han ska jobba hemma men tyvärr kommer han bara jobba kväll/nätter till en början iaf sen får vi väll se vad det blir av det hela. Blir ju tyvärr att jag får ta väldigt mycke hemma själv med barnen och jag är rädd att Petters kommer få sova för lite för att hinna träffa barnen varje dag... Men vi provar oss fram så får vi se.


Tagit en lång prommis med Zanna idag, tyvärr var inte min kropp pigg idag och jag har känningar mest överalt :( Men vi knatade iaf så jag fick ihop  21 000 steg idag ;) Förra veckan fick jag ihop

140 075 steg

vilket kändes super roligt,  ger ju ett snitt på över  20 000 steg om dagen *tjoho*


Nu blir det ju tyvärr lite svårt att hålla dessa fina siffror då kvällspromenaderna blir ett minne blott... istället ska vi försöka få in promenaderna på andra tider, blir troligen kortare då eftersom vi kommer måsta ha med något eller några barn men det får bli som det blir, vi får  prova oss fram där också ;)

Av Kisse - 22 maj 2011 21:39

Vi är med och tävlar om sommrigaste stråhatten från CTH MINI hos

pirum parum



Var med och tävla du också i pirumparumbloggen. 


Avslutas den 30 maj

Av Kisse - 22 maj 2011 21:14

I lördags tog vi en promenad upp i skogen och plockade en massa murklor. För första gången fick Lukas gå större delen av tiden, bra träning för motoriken ;)

  Det var bara Filip som fick plocka murklorna, de är ju väldigt giftiga och vi ville inte att Lukas skulle stoppa någon i munnen. Svamparna fick sedan mormro och farmor dela på ;)


Lukas var tok fachinerad av allt älgbajs och stannade vid varje bajshög, tog upp en bajs och utbrast: BAJS! Kastade bort den och tog en ny BAJS! Osv.... ganska mycket älgbajs i våran skog kan jag säga... hittade han inte bajs så plockade han istället myror; MYRA! Utbrast han för varje myra han såg.... MYRA, BAJS, BAJS; MYRA osv.... spännande tur i skogen ;)


  Lukas plockar bajs ;)

En liten film från skogen


Annars har den mesta tiden av helgen spenderats med denna sorts arbete ;)


Stefan och jag som klyver en mega klump ;)

Ganska stora vedklampar som klyvs ;) Är ett tungt arbeta att trava veden men det blir varmt och skönt till vintern ;) Hunnit med att klippa alla gräsmattorna och fått ut studsmattan också. Tack Stefan och lillebror Niklas för all hjälp i helgen!!!

Av Kisse - 21 maj 2011 20:46

Idag var vi bjuden till storebror med familj för grillning och kalasande för Wilhelm som i april fyllde 1 år.

    

Jag tog med ansiktsfärger och målade mer parten av barnen där, Axel ville inte bli målad och pappa (min alltså) gick med på att bli målad han åxå. Som pappa skulle ha sagt : Ja här sitter det inte fast ;)

  Han är rolig min pappa, ställde upp för att jag ville måla och dessutom var det ju faktiskt barnkalas vi var på ;) En fjäril blev det, svårt som tusan på rynkiga gubbar ;) Men barnen såg iaf att det var en fjäril och det var ju min första fjäril så det fick duga ;)


  Ronja som tiger.

   

Ronja som Hello Kitty

     

Ronja målade mamma Jeanette

 

Gustav som en robot (han ligger ner)

 

Hampus är pirat

 

Lukas är en tiger

 

Victor är en drake

   


   

Freja ville vara spindelmannen och strax därefter blev Filip också spindelmannen.

  Energiknippen!!! Inte så konstigt folk tror att de är tvillingar när de är tillsammans bland andra människor, jag tycler faktiskt de är hemskt lik varandra vid vissa tillfällen ;)

  Spindelmannen Freja

  Full fart ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards