Alla inlägg under maj 2011

Av Kisse - 16 maj 2011 22:23

Idag har det varit en väldigt positiv dag, fått veta att jag får jobba kvar i sommar, har endast semester två veckor i juli men det blir kanon bra det, bara två veckor kvar då att pyssla ihop barnens sommarledighet ;) Fått fler timmar inbokade denna vecka vilket gör mig väldigt glad känns just nu som jag bara jobbar och promenerar ;)


Tur att barnen har en väldigt närvarande pappa som absolut klarar av att ta hand om dom ;) Men jag går faktiskt inte ut på mina promenader förrän Lukas oftast sover eller iaf är på god väg att gå i säng, samma gäller Filip eftersom han lägger sig kl 20.00 Filip har för den delen slutat sova med blöja och är mega duktig, än så länge ingen olycka så självförtroendet är verkligen på topp. Han är så stolt eftersom vi jobbat med det ett tag nu men olika omgångar först sluta med välling och sedan hålla blöjan torr till att slutligen prova utan. *Hua* mitt lilla barn blir stor...


Tog lång prommis med Zanna och fått ihop lite mer än 22 500 steg dessutom vände vi på sträckan och det tog mer kan jag säga ;)


Nu sova börjar tidigt imorgon, det är nog enda nackdelen med dessa promenader, jag blir ju skit pigg när jag kommer hem och har svårt att varva ner och komma i säng tyvärr kan vi ju inte tidigare lägga promenaderna heller då Zanna också har små barn som behöver nattas före.

Av Kisse - 15 maj 2011 21:56

Skön avslutning på helgen var att ta en lång promenad med Zanna och få ihop lite mer än 22 000 steg :) Maken är hemma igen och jag ser fram emot en ny vecka med förhoppningsvis goda besked ;)


Hemmet är hyffsat rent, tvätthögen något mindre, barnen har fått tid tillsammans med mamma och jag känner mig hyffsat utvilad för en ny vecka, väldigt kort vecka då jag bara tänkt jobba tre dagar denna vecka (om jag inte får några extra timmar på fredag annars är det min lediga fredag eftersom jaga bara jobbar varannan fredag). Torsdag tänker jag faktiskt vara ledig från mitt jobb för att följa med barnen och deras förskola för att fira Förskolans dag.


Imorgon är det heldag (jobba alltså) för min del men jag hinner lämna barnen på förskolan innan jag börjar... lika bra att börja vänja sig eftersom Petter börjar jobba ännu nästa vecka.



 

Finaste tokigaste Lukas :)

Av Kisse - 15 maj 2011 18:02

Polarn o pyrets härliga body som verkligen ger sommarkänsla 175 :-  

Av Kisse - 14 maj 2011 22:30

Alltså ni vet ju att jag älskar barnvagnar och jag brinner lite extra för min phil&teds vibe... något jag igentligen INTE gillar med viben är ju att den har TRE hjul... så kom ju hammerhead (har fyra hjul) men tilltalade mig inte eftersom jag anser att de hjulen sitter för tätt men så kommer denna...



Drömmarnas dröm, allt är förbättrat, speciellt de där små sakerna som man ibland retar sig lite på tex.


Suflett på syskondelen (vilket kom på en senare version av viben än den jag har, jag saknar alltså solskydd på syskonsitsen)  Nu även med förbättrad solsuflett, den lilla skärmen längst fram som fälls ut vid behov.

Dubbla svängbara hjul som ändå är rejält stora.

Stabilare ventilerad ryggplatta ( Lukas brukade när han var mindre sparka Filip i ryggen om  han satt i syskonsitsens nedersta del.


Reglerbar syskonsits med viloläge (min går endast att reglera pyttelite med hjälp av dragkedjor)

 

Lättare reglage än på vebin då oftast två händer krävs för att ändra detta.

Verven ska stå i upprätt hopfällt läge, tar med andra ord minimal platsi tex. hallen.


*gah*


Vi ha!!! Hade jag pengar skulle jag inte tveka att uppgradera mig men jag får fint nöja mig med min vibe och se fördelarna med den men det ska bli spännande att se vad prislappen på denna slutar på :) Finns dessutom adapter till maxi cosa babybilskydd...


En liten film som visar viben med inte fullt alla super funktioner som verven men ändå en kanon vagn jag är nöjd med!

Och med syskonsitsen

Av Kisse - 14 maj 2011 21:19

Blev gräsänka idag då maken lämnade familjen för att åka på jaktmöte/arbetshelg med jaktlaget. Som vanligt brukar jag tycka första dagen är jobbig dessutom kände jag för att hitta på något som inte krävde alltför mycke energi. Känner mig på någotvis lite utarbetat och trött efter veckan som varit...


Iaf bestämde jag mig för att ta barnen till skogen, närmare bestämt Långtjärn, där mormor och morfar, morbror Mikael, Jeanette och Wilhelm befann sig.

En jätte fin sjö, perfekt när man har småttingar :)

Små parvlarna stängdes in i vindskyddet ;) Det fikades, surrades och allmänt bara njöts av lugnet, spö regnade när vi for men sedan lugnade ner sig och slutligen slutade det regna.


   

Som sagt kanon med små barn, vagn etc. (små bilder är klickbara det vet ni va?)


 

Lill bus, tänk att du fyllt 1 år.. galet vad fort tiden går :)


 

Bus med morbror Mikael och bus med mammas ben ;) Filip bara ÄLSKAR att vara ute på detta sätt. Vägrade låna mormor och morfars toalett i husbilen, DASS är ju mycke bättre ;)


   

Tappra försök till nästan hela familjen kort ;)


Efter många timmar ute med fika, god mat, promenad med Jeanette (och barnen) så känner jag mig helt slut och kommer troligen somna lika fort och lätt som barnen gjorde när vi kom hem, båda barnen höll sig faktiskt vaken hela vägen hem :) Lukas somnar rätt sällan  i bilen (om det inte är absolut sovtid) men Filip brukar somna så fort vi kommer på grusväg ;)


Dagens steg är inget direkt att hurra för men jag har iaf lyckats ta mig över de 7000 steg man ska och jag känner mig nöjd med det, benhinnorna har fått vila lite och känns redan bättre men veckans mål blev lite väl högt eftersom jag jobbat så gott som heltid hela veckan, APT och en hel del annat som tagit min tid och ork, imorgon hoppas jag däremot på en lång prommis med Zanna igen.

   

Sur

Av Kisse - 13 maj 2011 22:15

Har inga steg att redovisa idag då stegräknaren fått någon slags knäppjuck idag och visar endast 2500 steg om man så bara skulle ha rört mig typ INGENTING idag skulle jag ändå fått ihop minst 10 000 steg.... Började jobba kl:06.00 och har sedan dess varit nästintill konstant på benen... jobbat, städat hela huset, tvättat, tagit reda på tvätt etc varit och handlat, plockat donat och grejat hela långa dagen och kvällen...


Skit sur, inte alls på humör för någonting alls idag, bilen krånglar, min kropp krånglar, pissigt sur på ALLT!!!


Morgon dagen kan bara bli bättre!!!

Av Kisse - 12 maj 2011 21:29

*gah*


Skulle bli nya tag idag men blev inte riktigt så, först var jag på arbetsförmedlingen innan jobbet (en liten promenad på rasten) och sedan APT efter det, med andra ord på tok för mycket stilla sittande idag och promenaden med Zanna med kortare än planerat (ibland blir det ju bara så och inget man rår på, kroppen bestämmer)  och jag orkade inte ge mig iväg på en egen runda efteråt så jag får helt enkelt nöja mig med de 14 000 + lite till som jag knåpat ihop idag.


Imorgon öppnar jag förskolan och slutar därmed tidigt och barnen ska få hela min eftermiddag, massa bus och lek och massor av kramande, kanske vi beger oss till skogen och ser efter hur det går med murklorna vi hittade förra gången.


Hur som haver måste man vila sig lite ibland också, rejält öm i både knän och benhinnor ;) Vi går ju hårt ut men ibland behövs den kicken också huvudsaken är att vi i alla fall har himla skoj på våra turer jag och Zanna, är ju rätt roligt att man bor på samma by och har barn i samma ålder (skiljer drygt 5 veckor på Zannas dotter Alma och min Lukas) och ändå inte umgås. Jag är hemskt glad över att ha börjat lära känna dig Zanna!


Nu dusch och i säng, uppstigning strax före fem imorgon då.

Av Kisse - 11 maj 2011 22:32

Tog en skön sovmorgon idag då jag började sent, jobbat, haft främmande av mamma och pappa och tagit en promenad med Zanna så blev strax över 16 000 steg idag. Tror det var sovmorgonen som förstörde mitt mål med 20 000 steg om dagen men ibland blir det så, jag behövde sova, det är viktigt det också!!!!


Imorgon blir det ett besök på arbetsförmedlingen för att lämna en hög papper och sedan jobba ett par timmar och sedan ett par timmar APT på det. Barnen hinner gå i säng innan jag kommer hem så bara maken och hemmet som blir lidande av min planerade lång prommis med Zanna för imorgon då ska vi försöka plocka in dagens förlorade steg ;)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards