Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Trött, sur och less

Av Kisse - 23 maj 2007 22:25

Blev ingen vila idag utan jag gick ut och börja sätta ihop trädgårdmöblerna istället, hann med bordet och två stolar...sedan ringde telefonen...åkte till Stefan och såg reprisen av LOST och åkte sedan hem och satte ihop bänken. Imorgon ska jag betsa två delar som jag missat ena sidan på sedan kan jag sätta ihop soffan och trädgårdmöblerna är klara!


Ingen trappa kommer upp ikväll men imorgon ska det förhoppningsvis bli klart. Just nu håller Petter på att struva ihop den i köket för trångt i hallen. Jag hjälpte honom flytta den från hallen in i köket och jäklar vad tung den var nu är stefan här och hjälper han lite. Blev inte klart idag för Patrik och Petter fick åka och hjälpa Johan med bilen och sånt blir jag tokig på, har man lovat hjälpa till kan man inte släppa allt för att nån annan helt plötsligt behöver hjälp (var tydligen inget akut)men men... inte mycket att göra. Är väll jag som blir trött och sur. Less på att bo i denna röra och värre kommer det bli.  Enormt påfrestande är det att inte ha en trappa kan jag säga, inte så sugen på att klättra upp och ner många gånger om dagen eftersom jag har foglossning.


Snart är det fredag, jag längtar efter helg fast jag vet att det blir en körig helg igen. Tandläkaren på fredag, ska dra en till visdomstand så jag hoppas det går bra. Mulle och dop på lördag så hela den dagen försvinner. Ska bli kul att se lilla Freja i sin dopklänning synd bara att jag inte har någon kamera. Hoppas på att orka få lite gjort under söndagen istället, min kaniner ska bland annat få flytta ut i sina sommarburar. Nu är jag trött och ska gå i säng, känner mig pissless just nu och behöver nog sova. Hoppas att morgon dagen ska bli bättre än jag tror just nu, vi ska fira förskolans dag och ha föräldrafika på eftermiddagen och sånt brukar ta en hel del krafter och barnen blir uppspelda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards