Alla inlägg under november 2007

Av Kisse - 22 november 2007 20:01

Mamma tyckte synd om oss igår kväll när hon hört att vi inte fått sova något igen så erbjöd sig komma ner och hjälpa till en natt. Det tackar man inte nej till så åkte och hämtade mamma, dessutom behövde jag hennes hjälp idag när jag skulle på efterkontrollen som inte blev av... men en sak i taget...


Eftersom mormor (Filips)skulle hjälpa till inatt så sov Filip HELA natten :)Duktig kille, han är ju varannan natt kille så lära vara vaken inatt istället... som tur är så är ju Petter ledig på fredagar så då kan man hjälpas åt på ett annat sätt, annars försöker jag själv så länge jag orkar efetrsom Petter ska upp och jobba. Bra träning för mammas valpen i alla fall att få åka iväg och träna att vara borta lite. Dessutom tjänade vi ju in lite tid på att mamma sov här när vi sedan skulle iväg imorse... jag passade nämligen på att boka en ombesiktnings tid när vi ändå skulle till Huddik och fick en halv tio. Strax innan vi skulle åka ringde dom från mvc och talade om att barnmorskan var sjuk så blev ingen efterkontroll idag. Hade ju besiktningstiden så bara att åka ändå. Blev i huddik halva dagen, var på babyproffsen och köpte en grind, blev inte den vi tänkt men hopaps dte blir bra ändå. Lunchade på frasses innan vi for hem.



Bilen gick igenom besiktningen!

Hem och packade ur bilen, lämnade Filip till Petter som kommit hem och åkte sedan åt andra hållet och handlade klart till dopet. Var på apoteket och köpte magdroppar (Semper)till Filip, ska testa om dom hjälper bättre än minifom dropparna. Skjussade hem mamma och sedan hem till en ledsen Filip, hade inte gått bra för Petter att vara själv med honom då han varit ledsen mest hela tiden och ville inte ta flaskan :( Jätte synd tycker jag då jag hoppats orka börja med vattengympan på söndag får se om Petter vill göra ett nytt försök då.


Hem och packade ur bilen sedan var jag helt slut så vi la oss hela familjen på sängen och sov middag, vaknade av att det knackade på dörren, jag hade glömt att dom skulle komma från försäkringsbolaget idag och prata barnförsäkring med oss :) Klev upp och har nu försäkring på oss allihopa :)


Imorgon ska vi skjussa Jörgen till sjukhuset och sedan handla det allra allra sista till dopet och sedan ska vi till lokalen och duka och göra iordning. Dop med 70 personer är inte bara och bara att ordna :)Men det är så när man har stor släkt :)


Dags att byta bajsblöja. Kvällens duktiga blir att börja skala 15 kg poatatis, tur att gudfar bor nära :)

Av Kisse - 21 november 2007 17:29

Trodde vi skulle få sova inatt igen men sonen ville annorlunda... vi gjorde precis som kvällen innan, Filip var vaken en hel del på kvällen,badade och somnade i bra tid...sov däremot bara tre kvart sedan vaknade han..och skrek och skrek och skrek... halv fyra imorse var jag helt färdig och Petter fick ta över. Då var jag så slut att jag grinade åxå... känner sig ju otroligt hjälplös när ingenting hjälper. Vet inte hur länge han gick med honom med vid sex åkte Petter till jobbet och halv sju vaknade Filip och sedan sov han bara korta stunder fram till nio när det var dags att kliva upp eftersom Ankis skulle komma vid halv tio men hon var lite sen och kom inte färrän klockan var närmare halv elva. Stefan kom upp han åxå och vi fikade i väntan på prästen, som inte kom förrän vid halv tolv.


Nu är det planerat och klart inför dopet i alla fall, prästen var lättsam så ska nog bli kanon bra. filip har sovit oroligt hela förmiddagen och somnade inte riktigt förrän jag och Ankis tog en promenad ner på byn vid två tiden. Nike fick följa med hon åxå och sedan fick båda hundarna leka när vi kom hem. Jätte kul hade dom, Nike som fortfarande är ung och mer spring i benen än Macken, tog sig t.om en sväng in i min bil...pang lät det :) Lite bråkigt att ha båda hundarna inne sedan men dom måste ju träna på lite sånt åXå, inte alltid lek som gäller.


Filip är jätte gnällig nu åxå men ska försöka hålla honom vaken så mycket det bara går måste verkligen få sova inatt, har ju inte blivit något vilat idag på dagen heller så är helt slut, blir varmkorv till middag för det finns ingen energi till annat.


Lägger upp en bild på dom fina presenterna Ankis hade med till Filip, tur att gudmor jobbar på donken :) Jag är så imponerad över vilka bra böcker dom har i sina barnboxar.

Av Kisse - 20 november 2007 14:28

Sitter just nu och väntar på att sonen ska vakna... ingen idé att börja med något då jag hört honom gny till flera gånger. Filip har sovit inatt, han fick påfyllning igår efter sista inlägget och sedan sov han, hela natten. Vaknade halv sex imorse och ville ha påfyllning, så länge har han nog aldrig sovit isträck :) Så skönt, ändå var jag så trött imorse att vi passade på att sova så länge Filip ville, halv tolv tror jag vi klev upp men då hade vi ju ätit och bytt blöja flera gånger men sedan myst ner oss i sängen igen :)


Klev upp och åt frukost och gjorde morgon på Filip, sedan tog vi vagnen och promenixade ner på byn för att hämta posten men det var sen, så tog en hyffsad lång tur innan vi gick till gudfar Stefan för en kopp kaffe sedan kom posten så då kunde vi gå hem igen. Skorna har kommit!!! Jag blev så glad :)Dom är så små och sååå söta så, längtar verkligen tills på lördag när vi ska få visa upp våran underbara goa son i sina snygga kläder :)Ska bli så kul att samla våra släkter tillsammans åxå, är första riktiga gången alla ska träffas så det är kul, synd att syster och hennes man har annat inbokat och bara kommer i kyrkan men så är det ju, kan inte hitta en dag som passar alla.


Näpp dags att ta in sonen och ge honom lite mat ska se till att hålla honom vaken bra länge nu coh sedan får han ta sig en till tupplur vid middags tid för att sedan hållas vaken som igår, bada och sedan försöka få honom att sova ytterligare en natt *håller tummarna*.

Av Kisse - 19 november 2007 22:02

Kort snabbt inlägg då kag hör att min son är påväg att vakna för att äta kvällsmålet sedan hopas jag han somnar om. mamma och pappa har varit hit och hälsat på. jag passade på att baka klart kakorna :) Pappa ängnade mesta tiden till hundarna, Sickan har så roligt med Macken. Mamma myste med Filip.


Filip har varit vaken bra mycket nu på kvällen och sedan badat så hoppas han tänker fortsätta sova efter påfyllningen. Smärtsam påfyllning då han sugit på mitt bröst så den gör ont... ska tseta använda ett bröstvårtskydd nu och se om det går då, tidigare idag pumpade jag ur och matade honom med flaska för att bröstet skulle få vila från hans sugande.


Prästen ringde ikväll och bokade upp träff på onsdag så Ankis (blivande gudmor) kommer då, ska bli skoj :)


Av Kisse - 19 november 2007 16:49

Natten har varit hyffsad, Filip har inte sovit men inte heller skrikit vidare mycket. Somnade vid två och vaknade inte förrän vid halv sex, då var han pigg :( Han har vänt helt på dygnen och jag vet inte hur vi ska lyckas vända tillbaka helelr. idag har han sovit mest hela dagen det går inte att hålla honom vaken, det gick ett tag på förmiddagen i alla fall och nu får jag väll försöka hålla honom vaken ikväll... fast en gnällig bebis är inte heller kul.


Jag är trött idag för Macken fick anfall imorse igen och jag flög upp som ett skott och fick tag i honom innan han försökte ta sig ner för trappen och så ut med honom, gick över fort som tur var och han krampade aldrig. Måste verkligen köpa grind, har tittat ut vilken vi ska köpa så på torsdag ska jag köpa den. Gör ont i mig att han har anfall så ofta nu vi har lovat oss själva att ta bort honom innan han får för många eller för långt anfall...


Nu vill filip ha en torr blöja och sedan ska jag börja med maten, blir nått lätt idag tror jag. Mamma ska komma och hälsa på sedan och då ska jag passa på att baka klart.

Av Kisse - 19 november 2007 16:45

Hittar inga kort alls på hur hallen såg ut förut, men den var smal och liten på ena sidan var den gamla trappan. Vi köpte ny trapp och satte trappen på den andra sidan och tog bort väggen där trappan tidigare satt för att göra köket större :)


Nya hallen är vårat gamla vardagsrum, med andra ord så har vi en stor hall närmare 25 kvadrat är den. Jätte bra när man har hund och så barn :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards