Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Kontrollfreaket kan andas ut för en stund

Av Kisse - 4 januari 2010 08:21

Som ni kanske vet (de flesta iaf) har jag ett stort kontrollbehov, jag har ordning i mitt eget lilla kaos och när något försvinner får min hjärna inte det att gå ihop, jag tänker, ältar om och om igen, "vart är den". Nu senast gubbarna från "i drömmarnas trädgård" Igglepiggly och Upsy Daisy som försvann spårlöst på julafton, misstänkte att de ramlat ur bilen men fick inte ihop det, jag borde ju ha sett dom då eftersom jag alltid kollar om något ramlat ur... ja jag är sån som alltid kollar, jag har mega koll på vart jag har alla mina grejer (dock blivit lite förvirrad sedan jag fick barn)


Nu kan äntligen min hjärna vila lite iaf för gubbarn har dykt upp i en plastkasse hos mamma och pappa (tack Maggan) och dom är tillbaka hos sin rätta ägare och jag förstår inte varför jag hetsar upp mig över gubbar som jag igentligen inte ens vill ha i mitt hus ;) Fast dom är ju rätt söta, Filip är iaf jätte söt när han leker med dom.


           


Snygga idaT byxor har Filip fått åxå, hittade på rea 195:- istället frö dyra 279:-Dock på tok för stora och får sparas ett par månader, jag tog nämligen stl. 98 eftersom jag fortfarande är inne på att IdaT är lite små i stl. tydligen gäller det inte byxor... Men han växer ju i dom :)


  

Fick en tygkasse med på köpet när man beställde från babyshop


Tips till er som har barn som är tokiga i  "I drömmarnas trädgård", besök svt;s hemsida, bolibompa och klicka på "I drömmarnas trädgård" bannern och era barn kommer bli super nöjda :)


 
 
Poa

Poa

4 januari 2010 17:27

Haha... kollade på programmet med Linus, första gången NÅGONSIN han satt still och tyst i 30min!

http://annahoj.bloggagratis.se

 
Nikita

Nikita

4 januari 2010 18:53

ja köpte ju också dem där byxorna fast dem me hajar å tog strl98, dem var tokstora på albin me .. så dem få sparas några månader!

å ang kontrollfreak jag är precis likadan!
jag blir GALEN om saker försvinner, det uppstår panik inom mig.. fråga Daniel han har fått höra både det ena och det andra då jag får mina utbrott över saker som är borta, då kan det vara något så simpelt som en strumpa eller en fingervante :P jag kan faktiskt tka mitt kontrollbehov är jobbigt ibland.. önskar jag kunde skita i saker som egentligen inte spelar någon roll .. men tyvärr är de lättare sagt än gjort!
kram

http://nikital.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards