Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Bvc besök

Av Kisse - 4 januari 2010 11:48

Hemkommen från bvc, Lukas växer så det knakar och idag fick han även sprutan eller sprutorna rättare sagt nu får dom ju två. När Filip var liten fick han en och den andra fick man betala för om man ville ha den, vi valde dock att inte ge honom den och det gick ju bra ändå.

Eftersom han har humör skrek han som om dom stack kniven i honom och sedan kom krokodiltårarna *lill vännen* Fick lite tutt efteråt som plåster på såret och sedan var det bra. blev ingen spruta för Filip det blir nästa vecka då dom inte kunde (eller ville inte onödan) öppna en ny flaska då vaccinet bara gick att använda i 24 timmar och det var 10 doser i en flaska.

Måste ju dessutom berätta att våran förvirrade bvc sköterska inte kom ihåg att Lukas föddes med en tand... alltså hon är verkligen förvirrad, hon betedde sig som det var första gången hon såg den... *trött* Vi har ju alltså typ pratat om den varje gång vi varit där en så där 8 ggr... vi bor i en rätt liten håla... däremot kommer hon typ alltid ihåg att vi renoverar :) Kanske var synintrycket som gjorde det... denna syn möttes hon av när hon gjorde hembesök då Filip föddes ;)

  


Lukas börjar ju plana ut lite iaf och viktpinnen går inte längre rakt upp utan han börjar få en fin böj på den men vågen stannade på nästan 7 kg, galet! 6980 gr och 63,1 cm jämför man med Filip vid samma ålder så skiljer det mer än 700 gr :) han knappar in på storebror :) Lukas har numera stl 3 på blöjor och Filip har stl 4 men vid akuta fall har Filips blöjor passat bra på Lukas den lilla tjockisen ;)

NU: lunch, SEN: lata mig! Idag tänker jag nog inte göra något alls som det känns, igår gick jag i pyjamas hela dagen och plockade undan julsakerna, orken räcker ju lixom inte alltid till!

 
 
jessica

jessica

4 januari 2010 14:13

Hejsan Det var ett tag sedan jag var in och kollade i din blogg, men nu har jag varit och läst genom en hel del, och det verkar som du har en bloggläsare som inte har ett eget liv, att lämna såna kommentarer som denne har gjort är bara ett bevis på att denne inte har ett eget meningsfullt liv som måste spy galla på andra för att vara någon. Å att du har blivit utvald av denna är bara ett bevis på att denna är avensjuk på ditt liv och till min fördel då jag får mig ett otroligt gott skratt att det finns såna patetiska människor. Skulle vara väldigt roligt att veta vem denna är då man verkligen funderar hur denne är funtad. Man kan bara hoppas att det är en ensam person utan familj för har denna barn tycker jag verkligen synd om dem. Men stå rak i ryggen det är inte du som ska vika dig utan du har all rätt på din sida. Man kan ej vara helt anonym här så ta redan på vem och fortsätter denna lägg då ut vem det är så vi andra läsare kan se vem denna sorliga människa är. Ha det bra kram jessica

http://www.storaochsmadrommar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards