Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Bilder från dagen

Av Kisse - 5 januari 2010 21:04

Tog oss faktiskt ut en sväng sedan Filip sovit klart, ingen har dött av lite kyla :) Kändes faktiskt inte riktigt så kallt som det var, Petter jobbade sig varm med att skotta av taken i närmare tre timmar *hua*


Jag och barnen gick in och sjöng lite ur barnens sångpåse istället.

     

Imse vimse spindel, bä bä vita lamm (rulle rulle vers.), blinka lilla stjärna, Hjulen på bussen, Litet hus i skoges slut, en sockerbagare, rulla rulla liten bulla, tänk om jag hade en liten liten apa, vart bor du lilla råtta, krockodilen i bilen blev dagens skörd av sånger.


   Petter kom sedan in och började med middagen och jag gick och hämtade posten, Lukas har varit gnällig större delen av dagen (då han inte sovit) och Filip har haft massor av bus för sig bland annat badat min reflexväst i hundvattenskålen... rullat ut den sista rullen toalettpapper på hela badrumsgolvet, badat både bu och bä i toaletten :( Ibland blir det bara fööör mycket och idag behövde jag vila öronen en stund.

  

Macken tycker det är kallt och går knappt ut för att kissa, gamla hunden :) Sånna här kalla dagar får han faktiskt vara inne hela långa dagen.

  

 
 
jessica

jessica

5 januari 2010 21:41

Hejsan, ja det hade varit jätte trevligt om ni hade kunnat hängt på och badat, men helt klart nästa gång. Vi åker till Iggesund lite nu och då, hör med Stefan. Även vi har varit upp på taket i dag hos mor och far, vi vuxna skota och barnen hoppa, ja jag med men bara för att barnen skulle våga hihii. Vi åkte till dom igår, skjusade hem stefan på kvällen och sen blev vi kvar hos stefan under natten så idag blev det en till dag hos mor och far. När vi väl kommer blir dom aldrig av med oss hihi. Men fick prata med Stefan en del:) Ha det bra och fortsätt blogga. Jag står och hejar på dig kram jessica

http://www.storaochsmadrommar.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

5 januari 2010 21:51

Sv: Det är oxå ngt jag ständigt klurar över..de som är med o tävlar men som inte skriver fullständiga svar..trots att det står tydligt o klart att man ex ska lämna mailadress fast många skippar/ "glömmer" det. Ska man hoppa över den då? Samma de som skriver enbart "jag är med"..=0

Men vad det gäller de som är med så tycker jag oxå att alla kan vara med förutom dem som bor under samma hustak som en själv. Tänkt vad knäppt om jag tex skulle lotta fram någon av mina prinsar som vinnare om ett presentkort från en leksaksbutik låg i potten..hur tokigt skulle inte det vara. Men men, det kommer somsagt aldrig hända..jag har satt min gräns redan :)

http://uj76.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards