Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Kisse - 6 januari 2009 23:37

Så här såg jag ut igår när jag visade ögonen för syster, kände nämligen av lite redan då, sved så där som när man sovit lite... hur det känns det vet jag ...



Blev en rolig bild iaf ;) Hoppas alla ser att jag har IdaT tröjan på mig ;) 



Känns mindre roligt idag... ser ut och känns som jag gråtit i en så där 14 dagar...


Som ni ser har jag ännu inte kommit i säng....*gaah* blir tokig på mig själv, tröttare än tröttast och ändå sitter jag här och blinkar...



Av Kisse - 6 januari 2009 21:37

Inte gjort många knop idag mest papperjobb för min del. Fick lite främmande av A-K och Tim som kom på fyrhjuling precis till mellis. Efter middagen tog vi en sväng till återvinningsstationen och sedan på macken och hämtade vårat paket från bokklubben med värvningpresenten då vi värva syster före jul.


Filip blev hemskt nöjd! Lääänge lekte vi med dom, byggde torn och rev, skrattade så han nästan låg på golvet ;)


Blir inget jobb för mig imorgon, känns fel lixom. Kan förstå dom som blir smittade på jobbet att dom jobbar eftersom smittan redan finns där men att komma med smittan vill jag inte. Skulle inte kännas bra om någon skulle få det efter mig så jag har helt enkelt sjukanmält mig och stannar hemma med mina röda ögon.


Filip blir hemma med mig även fast mormor gärna ville låna honom men jag har gärna kvar barnvakten tills då jag verkligen behöver den (fast mamma ställer ju alltid upp bara hon inte har något inbokat redan). Tror faktiskt Filip ska få sova där till veckan så jag och Petter får sova ut tillsammans, vi behöver noga båda få sovmorgon en dag och sova en hel natt ostört för vi sover ju bäst tillsammans :)


Jag brukar ju dessutom typ alltid ha oturen att få kliva upp med hunden när Filip sover hos mormor och nu var det ett tag sedan han hade anfall så det kommer väll snart ett.. på tal om hunden så ska han få gå ut och kissa kväll nu. Själv tänkte jag krypa till kojs jag åxå, Filip somnade relativt fort så hoppas hoppas verkligen på en bra natt.

Av Kisse - 6 januari 2009 13:17

Nu i rea tider måste man passa på lite och shoppa ;) ganska lugnt med shopping just nu men har beställt ett par tofflor till Filip från Tinyzone, sånna vi vann i en blogg tävling förra året (med riddarmotiv) dom använder vi väldigt flitigt eftersom våra golv är så halkiga, varma men halkiga och då passar dom perfekt!


Blev ett par blå med ankor, så gulliga i en stl större än de vi har nu, tänkte de blir perfekt till fsk. start. Men det går jätte bra att använda även när de är lite för stora för dom sitter så bra på foten.


Super bra pris åxå då det är 50 % på dom och sedan ytterligare 40% om man uppger koden "REA". priset blev då 78:- med frakt och allt (ord. pris 199:-+ frakt)


Minidani Baby&Child hittar du här!

Av Kisse - 6 januari 2009 10:20

Filip somnade ju lätt igår och som jag skrev finns det då två alternativ... Filip sover typ hela natten eller vaknar efter 1 ½ timme...han gjorde det senare... vaknade precis när jag hade kommit till ro och somnat in... då när man är som allra allra tröttast och har precis noll i tålamod... försökte få honom att somna om i sin säng men icke gav till slut upp och tog med honom till min säng, blir arg på mig själv som ger vika men jag ORKAR inte efter massor av snurrande somnade han till slut om och sov i alla fall till kvart över sju så en hyffsad natt ändå.


Nu till det värsta, jag har nog åkt på ögoninflammation, svider som fan i ögonen och dom är röda... *suckar djupt*. Läkaren sa att det troligen inte var någon fara att Filip skulle smitta andra med ögoninflammation eftersom det var en infektion Filip hade men rådde oss ändå att vara noga med hygien och undvika alltför närgången kontakt barn i mellan. Kanske inte så konstigt om jag fått lite av skiten eftersom det är jag som tvättar sonen (själv klart gör Petter det åxå) Filip ögon ser ju bra ut nu så inte vet jag varför mitt komemr nu... idag är sista dagen på penicilinkuren och salvan för hans det *skönt*.


Jag som ska jobba imorgon, inte bestämt mig än hur jag ska göra med det, avvaktar lite till och ser hur det utvecklar sig. Hoppas i alla fall innerligt att jag inte gett lilla Lina något av skiten men med bebisar är man ju extra noga med att tvätta händera (i alla fall jag) så borde inte vara någon fara *håller tummarna hårt*.

Av Kisse - 6 januari 2009 09:39

4 av mina favoritprogram på TV

* Förlossningskliniken

* Riskfyllda förlossningar (heter det så?)

* -

* -

Ser ju praktiskt taget ALDRIG på tv  så svårt att ha några favvo men slår jag på tv:n så fastnar jag på tv4 fakta. Onsdagar är oftast (var fjärde vecka ungefär...) den kväll jag ser på tv kanske just för att då går ovanstående program.



4 saker jag gjorde igår

* Besökte DRAKBORGEN

* Snoozade BEBIS

* Tog BILEN för att hämta posten...

* Tvättade




4 saker som jag ser fram emot

* SYSKON till Filip

* att börja JOBBA efter föräldraledigheten

* få SOVA lite bättre (går kanske inte riktigt ihop den önskan om syskon till Filip ;))

* Fredag då MAKEN kommer hem igen



4 av mina favoritrestauranger

* MAX

* Stockviks pizzeria

* ?

* ?

Ha ha äter vi ute blir det pizza eller hamburgare...ibland för Petters skull blir det nån kina.



4 saker på min önskelista

* syskon till Filip

* ett jobb där jag trivs (och en förskoleplats till Filip på en bra fsk)

* ett friskt och lyckligt liv för mig och min familj

* Bli klar med renoveringen av huset




4 personer jag utmanar:

* Poyan

* A-K

* Kusin Jennica

* Cissi


Men sen får ju gärna den som vill anta utmaningen göra det!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards