Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Kisse - 24 januari 2009 22:39

Födelsedagsfirande av lillebror på dagen men höjdpunkten inträffade på kvällen. Bestämde nämligen att Filip skulle stanna med mormor och jag och pappa (morfar) åkte till pappas jobb för att tvätta min bil och hämta släpvagnen dom behövde nästa dag på så sätt blev det två flugor i en smäll och Mikael och Jeanette ville passa på dom åxå så dom kom dit med två bilar och ett gäng ungar ;)


Pappa tvättade min bil, han tycker jag gör det för dåligt själv därför gör han det ;) Men sen när Mikael tvättade de andra två bilarna roade sig pappa med att låta oss andra Jeanette, Ronja, Hampus och Victor åka lok! Skit kul, har gjort det när jag var liten men det var nog ännu mer spännande nu, tror jag och Jeanette fnissade mest :)


Allra roligast blev det när loket skulle köras in igen och pappa sa "nu måste ja ta det försiktigt så vi inte krockar med vagnarna"... vi bet oss hårt i tungan när vi hör donken av loken och vagnarna slå ihop... vagnarna rullar (en liten bit) och rakt in i Mikaels bil, som gungar av kraften som kom emot den, tur att bilen är av plast och det bara det två gigantiska repor i lacken... har det varit min bil hade jag typ varit utan tak  ;) Tack och lov gick det ju bra och vi skrattade ALLA (även Mikael)


Många skratt och ren bilar blev det i alla fall. Skyndade mig att hämta sonen och åka hem innan läggning och tack lov höll han sig vaken hela vägen hem dessutom.  Jag slö tittade på tv halva kvällen innan jag stupade i säng.


Bild lånad från www.lokman.se, där finns bilder på fler tåg för intresserade :) Tror det var typ sånt lok vi åkte.

Av Kisse - 24 januari 2009 21:15

Hade tänkt skriva om en rolig sak som hände idag MEN ni får hålla er tills imorgon jag är helt enkelt för trött idag. Ska faktiskt krypa ner i soffan med filten och äta chips med dipp (som A-K hade med igår) natten som var blev det nämligen minimalt med sömn...


Återkommer piggare imorgon!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards