Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Kisse - 8 januari 2009 22:25

Så fort vi ska äta brukar jag be Filip hämta en haklapp i den nedersta lådan vilket han oftast gör och tar med den till bordet. Nu har han börjat ta på sig haklappen själv åxå och ger sig själv applåder sedan *stolt*

Av Kisse - 8 januari 2009 18:59

Åkte ner till Huddik för att köpa en snowrunner till Filip. Ringde ju till Sundsvall och där var de slut så då ringde jag Albins leksaker i Huddik och åkte sedan dit. Blev bjuden på middag hos A-K, Peter och Tim.

Fläskpannkaka, det var gott även om det inte riktigt är min favvo mat men Filip däremot smaskade och gillade det verkligen. När vi gör tjockpannkaka hemma gör vi halva med fläsk och halva med blåbär, det gillar jag, blå bär alltså :)


Liter bilder fårn kvällen. Filip och Tim lekte jätte bra!



Kollar granen och kulorna Filip lyckades riva ner, tur att Tim hjälpte honom att sätta tillbaka dom ;)



Filip ÄLSKAR ju Tims fotöjd med tillhörande fotpall...mamma åxå, ligger HÖGT upp på önskelistan ;)



Sedan tittade pojkarna på bolibompa och vi vuxna drack kaffe innan det blev dags att skynda hem innan läggning.


Vi brukar kalla Filip för Herr bekväm då han alltid ingtar en "bekväm" ställning var han än sitter eller ligger, vagnen, soffan, stolen etc. 


Vi är kanske hela familjen lite bekvämma, vi har en kudde i köket tex. som hamnar på golvet och sedan ligger vi hela familjen där och myser, golv värme *mmm* Filip brukar hämta fällarna och filtar åxå så det blir riktigt mysigt ;)



Av Kisse - 8 januari 2009 13:43

Sicken tur att jag ringde leksaksbutikerna i Sundsvall (vi har ju en bit att åka), ingen hade kvar en sån snow racing vi vill ha, med täckta sidor så inte fötterna hamnar under så jag ringde till Huddik istället så nu blir det en tur till Huddik på Albins leksaker och handla på ica.


En kvart kvar till väckning så hinner precis göra mig klar för avfärd.

Av Kisse - 8 januari 2009 13:08

Nu har vi fått fsk plats med inskolning den 19 Januari..*gaah* galet nära ju och jag jobbar den dagen så väntar på att personalen ska ringa upp så vi kan bestämma inskolningsstart som passar oss alla.


Nackdelen är att vi inte fick den fsk. vi hade önskat och hoppats på så just nu känns det väll inte så jätte positivt men jag och Petter har pratat igenom det och vi måste helt enkelt acceptera det och göra det bästa av situationen. Jag tror Filip kommer trivas som fisken i vattnet i alla fall och det är viktigt att vi har den inställningen att Det här blir bra!


Blivit ändringar med Petters jobb åxå *gaaah* driver mig till vansinne... så på fredag kommer han hem och blir hemma ända tills en 22 januari som det ser ut nu (allt kan hinna ändras flera gånger om igen så...), sen åker han till Finland och jobbar ett par dagar.


Jag är grymt sugen på att åka till stan och köra en snow racing men vet inte om jag orkar har huvudvärk idag igen. Men måste tyvärr bege mig till affären och köpa hundmat och mjölk och lite mer nödvändigheter i alla fall :(


Lägger in lite bilder på min underbara son i sina underbart fina mjuka sköna MOLO kläder. Filip lagar mat... jag gissar på pizza, Filip absolut favvo mat.... dom säger ju att barnen får smak för det dom fått mycket i magen... konstigt jag åt inte alls mycket pizza när jag väntatde Filip *visslar* tyvärr tillhör vi kategorin som äter pizza alltför ofta...vi skyller på att vi inte äter så mycket godis och chips att vi kan "unna" oss feta flottiga pizzor... jag å andra sidan vet med all säkerhet att det är inte pizzor jag blir tjock av... eftersom dom brukar komma ut inom lika kort tid som det tar att äta upp den (ungefär)..för mycket information?

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards