Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

HELA NATTEN!!!

Av Kisse - 13 januari 2009 07:36

Filip har SOVIT, hela natten!!! En gång gnydde han till igår men somnade om själv och har sedan sovit precis hela natten... jag och Petter har dock vaknat flera gånger om och undrat, förundrats över att han sover MEN vi vaknar fortfarande så där smått panikslagna...Varför har han inte vakna ? Lever han?


Kommer den oron släppa någon gång? Att något hemskt kan hända ens barn? Vi har ju en granne som förlorat ett barn i plätsligspädbarndöd så vi har ju uppleft det på relativt nära håll och varit på ett litet barns begravning och jag kan ju säga att det är det värsta jag någonsin varit med om, gör ont i hjärtat bara jag tänker på det.


Flera gånger har både jag och Petter varit livrädda för att gå och titta till Filip då han sovit hela natten, flera gånger har jag tvingat upp Petter då jag själv inte vågat, när Filip var mindre (koliktiden) slet Petter upp Filip en natt då han sovit, då han var så utpumpad att han verkligen sov djupt och inte reagerade då Petter petade på honom. Många gånger har vi verkligen varit skit rädd att nu är det kört... älskade unge vad vi älskar dig så hjärtat nästan går sönder. Så otroligt skönt att äntligen en hel natt på evigheter har vi fått SOVA!!!!


Kan tillägga att vi "börjat om" med sovrutiner, Filips säng har flyttat in i våran sovrum och vi håller på att bygga upp tryggheten Filip tidigare haft i sin säng, förr var han alltid nöjd att få sova i sin säng men på senare tid har han bara varit nöjd att sova i mamma och pappas säng men där kan han inte riktigt slappna av utan vill helst leka osh busa dessutom kliver han ur vårna säng själv. Om ett par veckor testar vi att flytta tillbaka sängen till hans rum och sen hoppas vi att sovningen ska bli bättre när han börjar på fsk och säkert kommer vara mycket tröttare på kvällarna än nu när vi bara är hemma.



 
 
Nikita

Nikita

13 januari 2009 08:14

åh va skönt att han sovit!!
Albin har desstovärre inte sovit bra alls inatt, eller det gör han ju aldrig .. jag undrar verkligen NÄR han tänker börja sova??
Ibland känns det som att man håller på att bli tokig på att hela tiden få sömnen avbruten på nätterna, speciellt då man ska upp å jobba å kanske jobba hela veckan..
jag hade också hopp om att albin skulle börja sova bättre då han började dagis, men sån tur hade man ju inte!!
Hoppas de håller i sig med filips sovande.

http://www.nikital.blogg.se

 
Jenny

Jenny

13 januari 2009 10:28

åh så skönt för er!! Hoppas det håller i sig nu!!!

http://www.tervtokar.st

 
Ingen bild

Ankis

13 januari 2009 16:14

Vad skönt att han sov hela natten, kanske var den där tryggheten i mammas o pappas rum han behövde, ett tag till bara. Skönt om han får sova i egen säng också, fast i ert rum om det betyder att han sover bättre.
Tror dock aldrig att den där oron släpper helt, när oron för att han inte ska vakna släpper så finns det nog nya saker att oroa sig för. Det är väl det som kärleken till ett barn innebär.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards