Alla inlägg under januari 2009

Av Kisse - 29 januari 2009 15:23

Idag har Filip sovit på fsk åxå, själv klart gick det kanon och imrogn är dte sista dagen och sedan är inskolningen klar. har verkligen gått super bra, Filip är ju otroligt social och lättsam (på dagarna) så vi hade nog inte förväntat oss annat heller. Petter som lämnade idag och jag fick en välbehövd sovmorgon och spenederade fm. i sången och tittade på McLeod´s.


Blev mellis när vi kom hem och nu försöker jag pyssla på lite på övervåningen och Filip roar sig med att gå runt i klackeskor :) Så gulligt att jag blev tvungen att ta fram kameran och sedan gå in i detta program, picnik.com och fixa lite, verkligen ett super enkelt program där man lätt kan fixa till bilderna så det blir lite roligare!


Klackeskorna är sedan jag är liten...sa syster iaf...jag känner inte igen dom, vet du mamma?

Av Kisse - 28 januari 2009 21:05

Filips senate "grej" är att peta näsan.. mest hela tiden..det mesta ska provas om det passar i näsan...smör, makaroner etc.


Han är ju rätt gullig ändå, fast han petar näsan och rätt gullig när han gör det åxå ;)

Av Kisse - 28 januari 2009 20:18

Tänk vad allt kan lösa sig tack vare super bra arbetskamrater, ringde ju jobbet och talade om problematiken och självklart löste dessa super braiga människor det på bästa sätt för oss alla. Vi kommer ändå behöva hjälp av familj och släkt en dag varannan vecka med att hämta Filip på fsk. då jag troligen kommer jobba stängning men vi har pratat med mormor, faster Cajsa och farmor så det ska inte behöva bli några problem alls.


Så imorgon ringer jag min chef och meddelar att jag tar tjänsten, måste ju så klart träffas och prata lön åxå och skriva papper och så men i nuläget ser allt ut att lösa sig på bästa sätt och jag börjar arbeta igen den 16 februari!


Kommer visserligen jobba 75% mån- tors nästa vecka men på "andra stället" istället för min syster som åker till fjällen. Syster och pojkarna har varit hit idag, vi bjuppade på middag och Maria lånade min längskidor (är ju bra om någon använder dom) jag fick tulpaner som tack :) Alltid roligt att få fina blommor!


Nu hoppas jag vi håller och friska så det blir jobb och fsk för oss, Petter kom ju hem med förkylning så nu är vi snoriga allihopa.

Av Kisse - 28 januari 2009 11:24

Jag har fått jobbet.... dock är det lite förändringar på tjänsten mot vad jag sökte...nu är det 80% det handlar om inte 100% vilket för min del passar ännu bättre... småbarn istället för syskonavdelning ( alltså min gamla plats) vilket jag är ännu gladare för... problemet är arbetstiderna...


Ångesten är verkligen på högsta nivå och jag har gråtit en skvätt, ringt och pratat med de på jobbet och de ska ringa upp i eftermiddag när dom pratat lite mer om schemat, hoppas verkligen det kan ordna sig annars vet jag inte om jag kan tacka ja till jobbet :(


Petter har åkt och hämtat Filip på fsk, gick kanon att lämna honom imorse och dom skulle gå till pulkbacken idag, verkar vara en väldigt bra avdelning han hamnat på och jag är så glad att han trivs.

Av Kisse - 27 januari 2009 22:08

Vilken otrolig energi kick det är att åka på vattenspinning, ducha varmt och framför allt SJÄLV! Basta och äta apelsin, var jätte pigg när jag kom hem nu däremot är jag super seg vilket är bra eftersom det blir sängen nu. Resten av familjen sover ju redan, skulle tippa på att Petter la sig samtidigt som Filip.


Jag och Filip tog snow racern ner till faster Camilla förrut och hälsade på kusinerna, hämtade så klart posten på samma gång och sedan när vi kom hem blev det snabb middag (rester sen tidigare dag) och mormor och morfar kom och hälsade på en sväng så det har varit en händelserik idag... för att vara vi då!

Av Kisse - 27 januari 2009 15:20

Gick super bra att lämna Filip på fsk. inga problem, han vinkade så glatt till mamma. Nästan sju hundra fattigare lämnade jag tandläkaren men det ett litet leende åxå, inga hål, så jag passade på att fixa frisktandvårdsavtal, vilket betyder att det blir halva priset nästa gång jag måste dit och visa upp minatänder och skrapa den där j***a tandstenen jag alltid har... fast jag tog autogiro och kommer då betala 30:-/mån och har då fri tandvård.


Köpte sallad på ica till mig och Petter som precis kommit hem men först ner till fsk och hämta sonen, han åt lunch där idag och sken som en sol när jag kom dit. Soppa hade dom ätit och macka och pannkaka (fast bara lite troligen var han mätt då) och banan och äpple... han är då duktig  på att äta :) Idag hade dom hunnit med sångsamling, gått ut och sedan haft samling innan lunchen så var en intensiv dag för den lilla herran och vi tog hela familjen en vila på sängen 1 ½ timme, Petter ligger fortfarande då han kommit hem med värsta förkylningen :(


Köpte även lyxig mellis tänkte vi skulle fira lite med gofika  pappa är hemma men Filip nobbade både chokladmuffins och winerbröd... Petter ligger så det blev bara jag som svullade men konstigt nog är det ju inte lika gott när man äter själv...Filip valde banan istället.


Tur att jag ska träna ikväll att jag inte behöver ha sån ångest ;) Vattenspinning har jag bokat ikväll, ska bli så roligt!!!

Av Kisse - 26 januari 2009 21:29

Eftermiddagen har vi spenderat med A-K på birsta. Eftersom det var 50% på polarn o pyret inne i stan så tänkte vi kolla in vad dom hade på birsta, A-K hittade en herrans massa kläder till sig själv, jag blev dock snål och köpte ingenting trots att jag höll i två tröjor till Filip. Gick på h&m istället och införskaffade två basbyxor åt honom svarta och bruna. Perfekt att lägga i klädkorgen på fsk. Imorgon blir första dagen då Filip ska vara där där helt själv och äta med dom andra dessutom.


Så jag ska roa mig med att märka kläder och packa det som ska lämnas där, roligare än så blir inte den här kvällen.

Av Kisse - 26 januari 2009 13:11

Inskolningen har gått super och jag var med en stund idag innan jag gick till personalrummet och läste tidningar och slurpade kaffe istället. Filip var glad och nöjd ändå. Imorgon blir det att åka dit och lämna och åka därifrån... aj aj.. kommer nog kännas i mamma hjärtat att dessutom åka därifrån och sätta sig i tandläkarstolen känns väll ingen höjdare det heller.... fortfarande inte hört något om jobbet heller NU börjar jag bli irriterad!


Snön faller fortfarande här, varför måste det alltid snöa när Petter är borta... har jag inte tillräckligt att göra ändå än måsta ut och skotta en massa snö åxå... Patrik var iaf snäll och åkte hit och tog bort plogvallen åt mig och tog ett varv kring huset *tack*. Har tur att grannen kommer upp med trakton med jämna mellanrum och tar bort det värsta annars skulle jag strejka, vägra vara ensam här hemma.


Näpp slut gnällt, nu ska jag ta och plocka lite innan sonen ska väckas, han sover ute i vagnen som vanligt den här tiden.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards